Stran 1 od 2

B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 18. februar 2018, 8:49
gasilko112
Prihaja velika sprememba za slovenske gasilce? ???
Poslanci SMC so pripravili predlog novele zakona o voznikih, po kateri bi gasilci z izpitom kategorije B lahko izjemoma vozili tudi gasilska vozila, težja od 3,5 tone, a največ do 5,5 tone. To bi gasilskim društvom bistveno olajšalo zagotavljanje operativne pripravljenosti, so poudarili na predstavitvi novele na sedežu Gasilske zveze Slovenija.

https://siol.net/novice/slovenija/priha ... deo-460166

Ali bo to sprejeto in kdaj?

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 18. februar 2018, 19:29
gubina
spet nabiranje volilnih glasov...

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 19. februar 2018, 15:46
Luka90
Spet super ideja, ki spet ni dovolj premišljena. Razlika kako se vozilo na sliki 1. in vozilo na sliki 2. obnašata na cesti in med samo vožnjo ni ravno zanemarljiva. ČE ne drugega je že sama velikost, širina, višina malo različna.
Če se bodo že podali v kaj takega potem naj se v evidencah označi npr. kdo tako vozilo lahko vozi z B izpitom v društvu, se pošlje potencialne voznike na kakšen tečaj varne vožnje za intervencijska vozila - kar je zelo primerna stvar za vse gasilce voznike.
Kar tako prosto po seznamu dovoljevati pa ni ravno varno se mi zdi .... osebno vem kako se pelje tovorni kombi z NDM 3500 kg naložen tako da je bila skupna teža blizu 4500 kg. Pa je bil v vozilu samo voznik brez posadke ki jih imajo npr. GV1, GV2, GVV1... ni ravno varen občutek vožnje...

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 19. februar 2018, 16:34
gasilko112
Imam izpit C kategorije in dobrih 13let iskušenj. Pa tu ne vidim nekih problemov, (gre za kombije). Tečaj za voznike bi moral biti za vse B in C voznike
To ko eni skušate dokazat da je B voznik kombija do 5,5 tone manj varen kot C Vam povem da ne drži!!!!
Je pa res da s tem pripomorete k temu da se zakon ne sprejme.
Če se to obnese v Avstriji in Nemčiji nevem zakaj se nebi pri nas.

Re: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 19. februar 2018, 21:59
trsta91
Jaz tudi podpiram ta zakon. Recimo v manjših društvih, kjer je osnovno vozilo GV-1 ali GVV-1 in ta presegajo NDM 3,5t, je lahko problem z vozniki s C izpitom. V praksi bi nov zakon prinesel le to, da bi imeli več "možnih" šoferjev teh vozil. Verjamem, da si bodo v Poveljstvu društva določili možne šoferje vozila, ki bodo peljali vozilo na intervencijo v primeru le te. Da pa bodo vozniki varno vozili na intervencijo, pa lahko v prostem času vozijo to vozilo in s tem pridobili občutek vožnje težjega vozila. Tudi nepoklicni šoferji cistern s izpitom C, ki so v društvu izbrani za šoferje, morajo "trenirati" na vsake toliko časa s tem, da peljejo gasilsko cisterno na kondicijsko vožnjo, kot ji rečemo mi v našem društvu :)

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 19. februar 2018, 23:29
Sul
100% podpiram ta zakon! Sploh zaradi tega ker je realen in izvedljiv brez finančnih posledic.
V zadnjem tednu sem glede te teme govoril z ogromno ljudmi in sem opazil da niti približno nimajo predstave kaj pomeni 3,5t, kaj 5,5t in kaj 18t. Ko obrazložiš da je 5,5t samo kombi z povečano nosilnostjo pa samo malo debelo pogledajo in rečejo "aja, to je pa drugače".
Veliko je govora da bi zaradi varnosti še vedno morali delati izpit za C kategorijo tudi za manjša vozila. Nihče pa mi ne zna objasnit, kaj te pa na tem izpitu pravzaprav naučijo? Vse kar je voziš tovornjak (prazen) cca 20 ur, dobiš malo občutka za velikost in pa opozarjajo te da glej ogledala. U mater, res sem dobil ogromno izkušenj da grem sedaj lahko za volan 18 tonske zverine in prehitevam po lokalni cesti širine 6m =D> =D> =D> Kako je nevarno voziti vsa urgentna vozila vemo vsi. Zaradi tega zakona ne bo prav nič bolj nevarno. Zato pa se vedno več pojavlja izobraževanja tudi v to smer in verjetno bo s časoma postalo tudi obvezno, takrat pa bomo vsi jamrali da hoče spet nekdo zaslužit in da je to čisto nepotrebno :)
Kaj prinaša ta zakon... Namesto da se bodo v prihodnjosti kupovala vozila do 3,5t se bodo 5 ali 5,5t in bo posledično kakšna kila rezerve na vozilu kar pomeni dodatno varnost. Zaradi tega pa ne bo potrebno delati izpitov za C kategorijo enotam katere nimajo težjih vozil.
V glavnem, upam da bodo ta zakon znali v parlamentu tudi dobro predstavit, ker v nasprotnem primeru si bodo poslanci predstavljali kako bodo gasilci vozili 20t cisterne brez izpitov za C kategorijo. V tem primeru pade zakon takoj. Če bo pa predstavljen tako kot je treba bo šlo pa gladko skozi.

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 20. februar 2018, 11:46
žajla
V bistvu nič novega!
V Avstriji in Nemčiji imajo že dolgo posebna vozniška dovoljenja za gasilce. Na podlagi "civilnega" dovoljenja B lahko vozijo gasilska vozila do 4750kg DSM, pod posebnimi pogoji - dodatno usposabljanje pa tudi do 7,5t (kategorija C1).
V Ameriki (Kalifornija) pa celo lahko s katerimkoli vozniškim dovoljenjem vozi katerokoli gasilsko vozilo (drugačna organiziranost, drugačno izobraževanje, glej http://www.santacruzlive.com/streetsmarts/2011/03/28/firefighters-no-longer-need-a-commercial-license-to-drive-fire-engines-and-truck/ .
Včasih smo gasilci "rekrutirali" voznike C kategorije izmed fantov, ki so služili jugo vojsko v šoferskih enotah, imeli so papir, vozniki pa so bili bolj tako - tako, odvisno od človeka.
Na podlagi te spremembe zakona bomo imeli možnost izdelati bolj uporabna manjša gasilska vozila (GV-1, GVV-1), pridobili bomo nove voznike, na poveljujočih pa je, da bodo krotili te voznike, posebno pri vožnjah na intervencijo. Adrenalin (in panika) dela čudeže pa tudi nesreče.

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 27. februar 2018, 19:36
rudibr
Odločno podpiram spremembe zakona, saj bodo mnogim gasilskim društvom rešili problem voznikov!

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 5. april 2019, 11:15
gasilec36
Po dober letu je spet aktualna tema,kot kaže sedaj naj bi šlo zares v spremembo zakona o voznikih,ampak se mi zdaj pojavljajo malo dvomi koliko je dejansko v uporabi GVV-1 z največjo NSDM 5.5 TON. Iveco daily,da ima cisterno 1000 litov in posadko 7 gasilcev in opremo po tipizaciji ne vem če gre na 5.5 ton nsdm.
Zato me zanima kakšno nosilnost imajo vaši GVV-1,da vidimo,če bomo si kaj olajšali delo.

lp martin

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 5. april 2019, 12:37
gubina
gasilec36 je napisal:Po dober letu je spet aktualna tema,kot kaže sedaj naj bi šlo zares v spremembo zakona o voznikih,ampak se mi zdaj pojavljajo malo dvomi koliko je dejansko v uporabi GVV-1 z največjo NSDM 5.5 TON. Iveco daily,da ima cisterno 1000 litov in posadko 7 gasilcev in opremo po tipizaciji ne vem če gre na 5.5 ton nsdm.
Zato me zanima kakšno nosilnost imajo vaši GVV-1,da vidimo,če bomo si kaj olajšali delo.

lp martin

7.2

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 5. april 2019, 16:13
polo98
Če si sposoben narediš izpit za C kategorijo in problem rešen.

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 5. april 2019, 17:34
gubina
polo98 je napisal:Če si sposoben narediš izpit za C kategorijo in problem rešen.


predvsem jaz vidim tu finance...osebe, ki ne rabijo C kategorije več kot samo za gasilerijo pač niso pripravljene samofinancirati tega...društva z slabim finančnim stanjem jim pa tudi težje pomagajo pri sofinanciranju...poleg tega se potem tudi zahteva, da so prisotni na vajah in intervencijah za vožnjo vozila če se jim je že sofinanciralo vozniško kategorijo.
Nekateri že samo GVM slabo obvladajo glede manevriranja, da jim pa dajo še vožnjo z B kaj večjega....hm hm.
S takim načinom "pridobivanja" voznikov srednje velikih gasilskih vozil ne verjamem, da se bo rešilo stanje. C kategorija ima svoje specifike in ne samo mišljenje, da je to samo gabaritno nekaj večje vozilo.
Kolikšen finančni zalogaj pa bi bil za pridobitev B+ xx to pa še nihče ni izpostavil, verjetno manjši kot za celotno C kategorijo, a spet je nekaj ane...
C kategorijo naredi vsaka oseba, ki ima veselje tudi do vožnje kaj večjega, ne moremo "kupovat" izpitov zato da imamo voznike po društvih...

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 8. april 2019, 20:39
gapi
Ja zadeva je spet aktualna. No saj je bila tudi v začetku februarja, a takrat je bila proti stroka.
Tokrat zna iti tudi čez parlamentarno proceduro, saj so predlog zakona podpisali tako opozicijski, kot tudi pozicijski poslanci.

Kaj več je zaenkrat mogoče prebrati tu: https://www.dz-rs.si/wps/portal/Home/de ... andat=VIII

Sam sem na hitro preletel. Če sem prav razumel bo manjše gasilsko vozilo vozno z B kategorijo če ne bo presegalo 5500 kg. Sprašujem se zakaj ne vsaj to maksimalne teže, ki jo za GVV-1 predpisuje Tipizacija, do 6500 kg??
Pa še to, vse to ne bo zastonj. Po predlogu zakona bo potrebno dobiti neko potrdilo. Imeti bo potrebno tudi zdravniško spričevalo za C. To bo verjetno potrebno spet opravit ločeno, "gasilsko" po 5. členu predvidevam da ne bo ustrezno??

Upam da bo naša krovna organizacija sodelovala pri sprejemanju tega zakona.

Re: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 9. april 2019, 6:55
RomanB
Jaz že vrsto let združujem zdravniški pregled po 5. členu in za C izpit. Pregledi so isti, mislim da sta samo dva več (nočni vid in pregled pri psihiatru). Plačaš pač razliko teh dveh pregledov in pa izdajo spričevala.

Odg: B kategorija do 5,5tone ?

ObjavaObjavljeno: 10. april 2019, 15:38
gasilec36
Ja saj v tem jaz vidim problem,da se ne bo dalo voziti GVV-1,ker ta vozila hitro presežejo 5,5 ton,če ne bodo spremenili nsdm na 6,5 tone kot je po tipizaciji nima smisla vse skupaj,razen za vozila GV-1 se ne bo dalo voziti s tem "izpitom". Zdaj,če že spreminjajo zakon naj naredijo tako,da bo lahko to tudi v praksi uporabno,samo zaradi GV-1 pa ne vidim smisla spreminjati zakon.
GZS pa mislim,da je sodelovala pri tem predlogu zakona zato mi je malo čudno vse skupaj.
Finančno si bomo morali verjetno sami kriti ali pa društva,zdravniški pregled se pa,da kot je napisal romanb pač doplačaš pregled skupaj z gasilskim 5.člen


lp martin