Kako učiti in ne kaj učiti, to je sedaj vprašanje !
Porinili so mi temo IZOBRAŽEVANJE na tečaju za vodja enote. Razmišljal sem , kako se je naj lotim. Najprej sem si pripravil plan, kaj naj v dveh ali treh šolskih urah povem tečajnikom, bodočim NGČ.
Potem sem prišel do zaključka , da bo treba tudi nekaj praktično počet in sem po teoretičnem delu prešel na prakso.
Napisal sem si 6 lističev na njih pa napisal kratko nalogo za tečajnika.
En primer: Si kot gasilec NGČ povabljen na sestanek hišnega sveta z nalogo obrazložit stanovalcem , kako se obnašat ob izbruhu požara, kako prijaviti požar itd...
Drugi primer: Si kot poveljenik enote in moraš gailcem praktično in teoretično razložit in prikazat delovanje gasilnika S9 , uporabo ZH, ročnika itd...
Tretji primer: Kot NGČ si povabljen na mladinski tabor , kjer boš mladostnikom predval o nevarnostih požarov v naravi itd..
Potem smo izžrebali nekaj tečajnikov , ki so vlekli lističe z nalogami.
Pa smo pričeli. Kako se predstaviti, povedat kaj bomo počeli itd...
Vam povem , nekaj jih je prijela takšna trema, da niso spravili iz sebe skoraj nič . Nekaj pa se jih je kar dobro znašlo.
In kaj je bil največji problem? Razmišljali so kako povedet ali pokazat neko stvar, da bo strokovno pravilna pri tem pa so pozabili na svoj nastop, obnašanje, kriljenje z rokami itd.. Seveda je bil to dokaz, da teme ne obvaldajo , oziroma , da so preslabo pripravljeni za inštruktažo.
Pa kaj mi to rabimo , so radi rekli. Rabite, saj boste postali morda tudi poveljnik enote in boste zadolženi za izobraževanje v enoti.
Potem sem hotel stvari še malo nadgraditi a je bilo mojih ur žal konec !
