Stran 2 od 2

ObjavaObjavljeno: 11. september 2004, 9:20
janez
Nekoč....(v biši Jugi) so se gasilska društva "oskrbovala" z vozniki C in tudi E kategorije s fanti, ki so v JNA opravili ustrezno šolanje (dopunski VES) in uspešno opravili izpit za voznika. Kolikor se spomnim kakšnega katastrofalnega pomanjkanja voznikov C in E kategorije ni bilo. No pa je šlo vse to v franže.

Plačevanje priprav na izpite za C in E kategorijo je malce drago. Pogodbe sklenjene med PGD in posameznikom so nezaneslive. Po drugi strani pa napravimo problem, če se naš šofer (seveda je naš, saj smo ga šolali - mu plačali šolanje) preseli in ga nimamo več. Če se bo vključil v PGD v novi bivanjski sredini pa že razmišljamo o tem koliko bi njegovemu PGD zaračunali našega voznika.

Zadevo naj bi vzela v roke GZS. Zato jo tudi imamo. Naj počne nekaj koristnega.

Leto je že v septembru, navala na dežurstva v Sežani pa ni. Kaj če bi gasilci, ki bi prišli "dežurati" v Sežano imeli na razpolago:
- tečaj za motorno žago (s certifikatom)
- pripravo na izpit za voznika C ali celo E kategorije (zaključi se z izpitom pred državno komisijo)
- in drugi podobno programi

Predlog je že doživel kritiko. "Nimamo pooblaščenih inštruktorjev..." Saj jih ne rabimo gasilce. Uporabimo inštruktorje praktične vožnje, ki so že v Sežani. Sklene se usztrezna pogodba s primerno avtošolo in problem je rešen.

Gasilstvo ima preveč vozil in premalo kilometrov. Pa naj pridejo kandidati z vozili iz svojega PGD in naj se na njih učijo vožnje. Cena ure bo mnogo nižja kot na vozilih avtošole, gasilska vozila bodo pa tudi naredila kašen kilometer.

Kandidati za voznike bi se ne seznanili le s CPP, opravili bi še temeljit strojniški tečaj.

Volk bi bil sit in koza cela.

In končni rezultat bo:
- zainteresiranost za dežurstvo v Sežani
- zagotovitev potrebnega števila voznikov ustrezne kategorije.

Šoferski pozdrav

Janez

ObjavaObjavljeno: 11. september 2004, 9:32
Janez Tratnik
janez je napisal:Nekoč....(v biši Jugi) so se gasilska društva "oskrbovala" z vozniki C in tudi E kategorije s fanti, ki so v JNA opravili ustrezno šolanje (dopunski VES) in uspešno opravili izpit za voznika. Kolikor se spomnim kakšnega katastrofalnega pomanjkanja voznikov C in E kategorije ni bilo. No pa je šlo vse to v franže.

Plačevanje priprav na izpite za C in E kategorijo je malce drago. Pogodbe sklenjene med PGD in posameznikom so nezaneslive. Po drugi strani pa napravimo problem, če se naš šofer (seveda je naš, saj smo ga šolali - mu plačali šolanje) preseli in ga nimamo več. Če se bo vključil v PGD v novi bivanjski sredini pa že razmišljamo o tem koliko bi njegovemu PGD zaračunali našega voznika.

Zadevo naj bi vzela v roke GZS. Zato jo tudi imamo. Naj počne nekaj koristnega.

Leto je že v septembru, navala na dežurstva v Sežani pa ni. Kaj če bi gasilci, ki bi prišli "dežurati" v Sežano imeli na razpolago:
- tečaj za motorno žago (s certifikatom)
- pripravo na izpit za voznika C ali celo E kategorije (zaključi se z izpitom pred državno komisijo)
- in drugi podobno programi

Predlog je že doživel kritiko. "Nimamo pooblaščenih inštruktorjev..." Saj jih ne rabimo gasilce. Uporabimo inštruktorje praktične vožnje, ki so že v Sežani. Sklene se usztrezna pogodba s primerno avtošolo in problem je rešen.

Gasilstvo ima preveč vozil in premalo kilometrov. Pa naj pridejo kandidati z vozili iz svojega PGD in naj se na njih učijo vožnje. Cena ure bo mnogo nižja kot na vozilih avtošole, gasilska vozila bodo pa tudi naredila kašen kilometer.

Kandidati za voznike bi se ne seznanili le s CPP, opravili bi še temeljit strojniški tečaj.

Volk bi bil sit in koza cela.

In končni rezultat bo:
- zainteresiranost za dežurstvo v Sežani
- zagotovitev potrebnega števila voznikov ustrezne kategorije.

Šoferski pozdrav

Janez


Ideja je več kot za pozdravit samo kaj pa oni na Tržaški? No sicer pa vemo kaj..

ObjavaObjavljeno: 11. september 2004, 21:29
SAKI
Z Janezom se na splošno strinjam, ideja je vsekakor prava :!:

Po mojem mnenju bi dodal samo še to, da se opravi tečaj te vožnje tako, da bi bil izid primeren nazivu, VOZNIK-STROJNIK INTERVENCIJSKEGA GASILSKEGA VOZILA :!:

To pomeni, da poleg vseh obveznih nalog, ki so določene za pridobitev vozniškega dovoljenja C., mogoče tudi E., kategorije, opravi kandidat tudi spretnostno vožnjo, preizkus nenadnih reakcij in podobno :idea:
In kot je za ta naziv samoumevno potrebno, tudi tečaj strojništva, ki pa naj bi baziral na vsej strojni tehniki, ki se nahaja v vozilih :!:
Tukaj so poleg črpalke še el. agregati, kateri imajo locirane glavne varovalke za zagon, na različnih mestih, glede na proizvajalca, hidravlični agregati, razsvetljevalni pnevmatski stolpi in še mnogo ostalih naprav.

Zato je na mestu tudi ideja, da naj tečaj opravlja vsak kandidat z vozilom katerega je lastnik in uporabnik, društvo v katerem deluje :!:

Se pa zna kje pojaviti problem odobritve odsotnosti vozila iz enote, ozirajoč se na požarno ogroženost :?:
Nekatera društva imajo, ali pa imamo, na srečo v enoti več vozil s katerimi lahko izvozimo na mesto intervencije. Potrebno pa bi vseeno bilo neko usklajevanje glede tega, kaj se v katerem vozilu nahaja, in kaj od tega moramo iz vozila, ki bo zapustilo enoto izvzeti za primer intervencije :!: Kajti nobeno vozilo ni višek, da bi ga lahko kar enostavno pogrešali :!: Imamo pa tudi zaledje okoliških društev, ki imajo vozila tipa GVC, tako, da nas lahko tudi oni v najkrajšem možnem času podprejo s svojo tehniko, predvsem mislim tukaj na možno količino pripeljane vode na požarišče :!:

Kaj pa, če vsi ne delujejo pod takimi pogoji, in je v enoti samo eno tako vozilo, drugo pa se nahaja izven bližnje okolice :?:
Ali obstaja možnost pridobitve nadomestnega vozila, iz kakšnih rezerv, za ta čas :?:
Da bi šli zgolj na "rizik", se mi ne zdi ravno najboljša poteza, saj zadeva ne more biti opravljena v kratkem času :!:

Mogoče si pa belim glavo po nepotrebnem, in vsa društva po Sloveniji delujejo pod podobnimi pogoji, kot so navedeni zgoraj, da ustrezajo realizaciji te ideje :?: :wink:
Če je temu tako, sem tudi jaz zadovoljen, saj mi uspešno gasilstvo veliko pomeni, in to ne samo lokalno, ampak širom naše lepe domovine :!: :!: :!:

PS
Janez hvala za strokovno, poučno in duhovito včerajšnje in današnje predavanje za TRO na Igu :!: :wink:

Lp

Borut Satler

ObjavaObjavljeno: 11. september 2004, 23:08
Gregor K.
Pišuka po moje je večji del odločitev na strani URSZR kot pa GZS... :?

ObjavaObjavljeno: 12. september 2004, 9:46
Janez Tratnik
Gregor K. je napisal:Pišuka po moje je večji del odločitev na strani URSZR kot pa GZS... :?


Se strinjam vendar če predlog ne pride od GZS potem se tudi oni ne bodo zganili. V glavnem je vodstvo GZS za take stvari.

ObjavaObjavljeno: 12. september 2004, 10:07
MICKA
˝Ali obstaja možnost pridobitve nadomestnega vozila, iz kakšnih rezerv, za ta čas ˝


Moj predlog - uporabimo vozilo CZ ki so parkirana v Rojah. Tudi njim primanjkuje kilometrov.

LP

ObjavaObjavljeno: 12. september 2004, 15:34
janez
Veseli me pozitiven odziv na pobudo, kako ubiti dve muhi na en mah. Pridobiti nove voznike višjih kategorij in zagotoviti dežurstvo na Krasu.

Odsotnost vozil:
Kjer imajo le eno samo vozilo v PGD, tam pač ne bodo šli s tem vozilom. Lahko pa se sosednja društva dogovorijo, da tisti, ki imajo avto doma malo bolj popazijo še na tisti del soseske, kjer avta ni doma. Zelo po domače povedano, ali bolj resno, rešiteve je treba poiskati. Jih je pa veliko.

Sam sem član Gasilskega društva Ljubljana mesto. Torej sem posledično tudi član Gasilske zveze Slovenije. Povsem po naklučju sem tudi delavec URSZR. Moja strokovna organizacija je Gasilska zveza Slovenije in od nje in samo od nje pričakujem rešitve gasilske problematike.

Če imamo svojo krovno organizacijo - Gasilsko zvezo Slovenije - čemu potem iskati rešitve pri drugih. Če nam dodo drugi ponujali rešitve, potem ne potrebujemo svoje organizacije. Ali pa je to odraz nesposobnosti - čigave?

Tisti hip, ko bo URSZR ponudila rešitev (organizirala tečaje za voznike), bodo vsi PRAVOVERNI NADGASILCI zagnaki vik in krik, kako se nam vtikajo v NAŠE gasilske zadeve. Bog nas naj razume, sami sebe ne razumemo!

Verjetno sem bil v prvem razmišljanju premalo jasen. Škoda bi bilo časa prebitega v Sežani za (recimo) po tri ure praktične vožnje dnevno, nato pa čakanje. Čas je treba koristno izrabizti. Tečaj za strojnika se kar sam ponuja kot dopolnitev. Pa še veliko bi bilo praktičnega dela. To pa pomeni, da bi bilo potolčenih kar več muh na en mah. (Volk sit, koza cela in še travnika bi bi ne popasli).

Sakiju hvala za pohvalo. Sem jo potreben. S svojim predavanjem nisem bil najbolj zadovoljen! Nekako mi ni šlo. Kar nisem se mogel razgovoriti. Sem pač tečen na vse strani - tudi na svojo - ali pa sem imel slab dan. Bo pa drugič bolje.

No pa razmišljajmo še naprej...

Janez

ObjavaObjavljeno: 3. oktober 2004, 12:54
Mitja Gregorič
Ali mi lahko kdo prosim pošlje na ZS kopijo (osnutek) pogodbe med PGD in bodočim šoferjem....v ponedeljek bomo na to temo razpravljali pa bi rabil nekaj opornih točk za vzorec...

Lp in hvala vsem.

ObjavaObjavljeno: 3. oktober 2004, 13:37
SAKI
Mitja kot veš ti kopije na žalost, ali pa na srečo, ker jo ne potrebujem, ne morem poslati :)

Če pa bi financirali vozniško dovoljenje članu, za potrebe gasilstva, bi se pa parvgotovo zavarovali z neko obvezujočo pogodbo :!:
Razlog je jasen, zaradi velikega finančnega zalogaja, ki ga pogojuje pridobitev C kategorije, da o E, kjer je to potrebno, sploh ne govorim :cry:

Ko smo že pri stroških naj le omenim okvirne cene, katere so lahko komu v pomoč za planiranje in zmanjšanje stroškov :!:
Zdravniški pregled stane v Zagorju 40.000.oo sit, v Ljibljani - Šiška pri privat zdravniku stane le 18.000,oo sit in psihološki test pri LPP 10.000.oo sit, kar znese skupaj 28,000,oo sit :roll:
Razlika je očitna, zato se večina odloča za pregled v Ljubljani :idea:
Teoretični test stane v Trbovljah 5,000,oo sit, ura vožnje za C stane v Litiji 6,500,oo sit, plus 5,000,oo sit za izpitno vožnjo :!: Za pogoj na izpitno vožnjo je potrebno opraviti določeno število učnih ur, ki se giblje med 20 in 22, nisem čisto prepričan ali prvo, ali drugo :!: :oops:

Pogodba pa bi sigurno vsebovala tiste štiri točke (a,b,c in d), katere sem objavil že v prispevku 27. avgusta :!: :idea:
Dodal bi še kakšen element, ki bi jasno prikazal potrebo, oziroma argument, zakaj je do te realizacije prišlo in za katere namene se bo uporabljalo :!: :idea:

Mitja želim ti obilo sreče pri sestavljanju te pogodbe, in seveda pri pridobitvi voznikov, kateri bodo na te pogoje pristali :wink:
Za sestavljanje pogodbe se boš pa moral bolj kot ne nasloniti na lastne sile, saj lahko od nas prevzameš le nekaj logičnih dejstev, ki so potrebna za vnos v pogodbo, drugače pa jo boš moral, da bo funkcionalna, prilagoditi glede na svoje lokalne potrebe in pogoje :!:

Lp

Borut Satler

ObjavaObjavljeno: 3. oktober 2004, 13:38
Drago
Mitja je napisal:Ali mi lahko kdo prosim pošlje na ZS kopijo (osnutek) pogodbe med PGD in bodočim šoferjem....


:oops: ...se bom potrudil izbrskat to :oops:

lp DC :smoke:

ObjavaObjavljeno: 4. oktober 2004, 11:35
Mitja Gregorič
Jaz osebno ne bom nič sestavljal bom samo predložil predloge oz. kak vzorec kako imajo drugod to urejeno (posamezne primere oz. sklope -pogoje) potem se bo povlejstvo usedlo in z predsedstvom bodo dorekli kako in kaj....


Osebno upam da bodo na višjih "inštancah" pokrili tovrstno kadrovanje ...že takoj po predlogu o "straži" na Krasu so bile podane alternative (kot je tudi Janez nekaj postov nazaj omenil ) da bi "stražarji Krasa" med službovanjem imeli možnost opraviti "C" kategorijo tako bi zagotovili izpad šoferjev ki jih je pred leti "proizvajala" vojska oz. ko so tam služili narodu.

LP...

ObjavaObjavljeno: 4. oktober 2004, 14:55
Mitja Gregorič
....aja če bi se dalo naj mi pišlje sem na ZS do 18.00h DANES


V naprej hvala!

ObjavaObjavljeno: 6. oktober 2004, 14:40
janez
Nisem pravnik, vendar naj bi po mojem pogodba izgledala takole:

Pogodbeni stranki

GZ, PGD, GD Tam in Tam, ki ga zastopa predsednik Ta in Ta, kot naročnik in plačnik
in
Gasilec Ta in Ta, stanujoč in rojen in drugi osebni podatki,

dogovorita in skleneta naslednjo pogodbo o usposabljanju in opravljanju gasilske službe za potrebe naročnika.

1.
Naročnik ugotavlja, da potrebuje za uspešno opravljanje javne gasilske službe v kraju... ustrezno število usposobljenih voznikov kategorije C ( C in E) in strojnikov za delo z gasilskimi črpalkami.

2.
Gasilec Ta in Ta je pripravljen opraviti usposabljanje za voznika C kategorije in uspešno opraviti ustrezen vozniški izpit.

3.
Usposabljanje bo gasilec Ta in Ta pričel .....(datum)... in končal....(datum)... /postaviti je treba razumen rok/ v avtošoli Zlomljen volan.

4.
Naročnik plača gasilci Temu in Temu tečaj CPP in ./določiti po programu/.ur praktične vožnje v avtošoli Zlomljen volan, zdravniški pregled, in opravljanje izpita.

V kolikor kandidat prvič ne opravi uspešno izpita je dolžan sam kriti stroške doddatnega usposabljanja in opravljanja izpita vse do uspešnega zaključka.

5.
V kolikr kandidat do .../datum/... ni uspešno opravil vozniškega izpita je dolžan naročniku povrniti vse stroške iz 4. točke te pogodbe.

6.
Naročnik zavaruje svoje interese tako, da plača samo polovico stroškov iz 4. točke te pogodbe, drugo polovico stroškov plača kandidat. Po uspešno opravljenem izpitu naročnik povrne kandidatu stroške usposabljanja, ki jih je kandidat kril sam, vendar ne preko zneska določenega v 4. točki te pogodbe.

7.
Kandidat se zavezuje, da bo kot član GZ, PGD, GD ... redno opravljal dolžnosti člana, voznika in strojnika.....let po uspešno opravljenem izpitu.

Kot redno opravljanje dolžnosti člana, voznika in strojnika smatramo:
- redno delo v gasilski enoti in izpolnjevanje obveznosti (glej PGS)
- redna udeležba na vajah gasilske enote v tekočem letu (vsaj 75%)
- redna udeležba na intervencijah gasilske enote v tekočem letu(vsaj 50%)
- skrb in vzdrževanje vozila za katerega je zadolžen (opravljanje rednih mesečnih internih tehničnih pregledov vozila) Zadolžitev za vozilo se opravi kot sklep UO PGD in postane sestavni del te pogodbe.
- še kaj kar se dogovorijo

8.
Če voznik izstopi iz društva, se preseli, ali ne izpolnjujhe pogopjev iz 7. točke te pogdbe, je dolžan naročniku povrniti proporcionalen del strokov usposabljanja in pridobitve vozniškega dovoljenja.

Če voznik prestopi v drugo PGD se naročnik pogodi z novim PGD za kritje ustreznega deleža stroškov pridobitve vozniškega dovoljenja.

9.
Naročnik se odreče terjatvi povračila stroškov, če voznik-strojnik
- umre,
- se poškoduje ali zboli tako, da ni več sposoben opravljati nalog.

10.
Naročnik ima pravico do prisilne izterjave (rubeža) ustrezne vrednosti, če voznik ....ni pripravljen povrniti ustreznega deleža ob prenehanju obveznosti iz te pogodbe.

11.
Pogodbeni stranki bosta spore izhajajoče iz te pogodbe reševali sporazumno, sicer pa spoznato za pristojno sodišče...

12.
Ta pogodba je spisana v .....izvodih od katerih ima vsak izvod veljavnost izvirnika, naročnik prejme..., voznik-strojnik pa....izvodov.

13.
Pogodba stopi v veljavo z dnem, ko jo podpišeta obe pogodbeni stranki.

In nato datumi, podpisi žigi itd.

Morda bi bilo dobro, če bi tako pogodbo overovil notar, treba se je pozanimati pri pravnikih. Sam nisem pravnik, vem pa, da vse kar ni zapisano v pogodbi tega ni. Zato je treba zapisati vse, zneske, obveznosti, pogoje, roke, čim bolj natančno.

Lepo bi bilo, če bi naša pramati Gasilska zveza Slovenije (katere pravniki tako uspešno zvijajo njene pravilnike) s svojimi pravniki pripravila "šimel" take pogodbe in ga objavila v Gasilcu. Bi bil notri vsaj en dober in uporaben članek več.

Več pa ne smem napisati, saj me lahko pravna stroka prime za ušesa zaradi zakotnega pisarstva - to je pa huda reč.

Nepravniški pozdrav

Janez

ObjavaObjavljeno: 6. oktober 2004, 14:48
Mitja Gregorič
Janez Najlepša hvala za konkretno pomoč. :wink: :wink: :P