Podoben dogodek se je ponovil včeraj popoldne ob 15.40 uri v smeri Ljubljane. Pred delovno zaporo je bil zastoj dolg dva kilometra, nato je bila dva kilometra avtocesta povsem prazna, tej praznini pa sta sledila dva tovornjaka, ki sta vozila vzporedno in preprečevala hitrejšo vožnjo ostalih vozil. Posnetka tega dogodka sicer pri Darsu nimajo.
Na primorski avtocesti je 28. oktobra med priključkom Unec in počivališčem Lom v smeri Ljubljane je voznik tovornjaka trčil v vozili, ki sta stali pred delovno zaporo. Ob trčenju je eno vozilo odbilo v pred seboj stoječi vozili. Eno osebo so prepeljali v UKC Ljubljana. V času nesreče je nastal 10-kilometrski zastoj.
Vozniki se upravičeno sprašujejo, zakaj ni na vstopnih cestninskih postajah gorela rdeča luč ali bi bilo pisno obvestilo, ki bi marsikomu olajšalo potovanje. Zanimivo da niti delavci na cestnini niso vedeli kaj se dogaja. In to v dobi ko imamo super center za vodenje prometa. Kaj bo šele pozimi?
Na družabnem omrežju Facebook lahko obiščete stran "Ustvarimo SOS pas na avtocestah," kjer se obvjaljajo posnetki dobrih in slabih praks iz Slovenije in tujine, napotke, kako ravnati v primeru zastojev, kje jih lahko pričakujemo itd. itd. S širjenjem informacij si lahko posredovalci pomagamo, da lažje in hitreje prispemo na kraj dogodka!
Ko je bila debata o tem ali je alineja zakona, ki pravi "odstavni pas naj bo prost", smiselna ali ne, bi rad povedal to, da v nekem drugem členu zakona piše, da je odstavni pas namenjen ustavljanju v sili, kar umikanje intervencijskim in vzdrževalnim službam tudi je. Žal imamo v Sloveniji zakone, katere si lahko vsak posebaj tolmači na vsaj dva različna načina.
Tudi o plakatnih površinah, ki so namenjene preventivnim akcijam in izobraževanju voznikov, sem povprašal na DARS, agenciji za varnost v cestnem prometu, policiji,... in tudi z odgovori sem razočaran in razočarano sem ugotovil, da imamo na celotnem križu AC v RS SAMO 6 površin, na katerih se oglašujejo 3 ali 4 različne akcije na leto--vsebino le teh pa določijo vse tri službe skupaj.... Na pobudo, da bi se dlje in več oglaševalo SOS PAS in ne npr. 0,0 voznik (ker nas to pač učijo že v avtošolah in je stvar bolj kot ne splošno znana, da alkohol in hitrost ubija)ni bilo konkretnih odgovorov.
Predlagali smo tudi, da bi se na opozorilne mobilne table sprogramiralo nek simbol (najcenejša možnost) za pravilno razvrščanje, in ko bi DARSovo vozilo opozarjalo na zastoj, bi istočasno tudi signaliziralo, kako se umikati--no na vse te pobude ni bilo konkretnih odgovorov. Smo pa s strani DARS-a pred časom prejeli letake "REŠI ŽIVLJENJE," katerih jih še nekaj imam na zalogi in se mi lahko javite, če imate možnost delit med voznike (mi smo jih naprimer avtošolam, mehaničnim in vulkanizerskim delavnicam, inštruktorjem PP pri rdečem križu, voznikom tovornih vozil itd. itd.).
Lp in srečno za volanom!
FB:skupina "Ustvarimo SOS pas"
FB: stran "Ustvarimo SOS pas na avtocestah"
Anže
Šumadinac
Ogenj in slama, naj bosta sama!(ljudski pregovor)
nekje sem slišal da je v drugih državah (nemčija, avstrija...) zakonsko določena kazen ta tiste ki na avtocesti ne naredijo varnostnega koridorja, je to res?
Kjer je sloga, tam je moč, v dobro ljudstva na pomoč!
Pa saj je tudi v tej naši "Banana Republic" zakonsko določena višina globe, če se ne umakneš intervencijskim vozilom: ta znaša cca. 200 eur. Ampak tukaj se mi zastavlja vprašanje, če je že čas za represijo in deljenje kazni...?? Je družba naredila dovolj, je dovolj ozavestila ljudi o pravilnem načinu?? Namreč starejši vozniki niso imeli priložnosti niti slišati besede o pravilnem razvrščanju na AC v času šolanja, tudi danes ni ravno praksa, da bi v avtošolah to učili, so prej izjema kot pravilo! Jaz pravim, da je treba vse sile za določen čas usmerit v reklame in poučne stvari, pa ne bo nikoli treba nikomur kazni napisat!
LP
Šumadinac
Ogenj in slama, naj bosta sama!(ljudski pregovor)
Sem pozabil napisat v prejšnji objavi
Zaradi pogostih težav, ki jih intervencijske službe srečujemo, ko dostopamo na kraj dogodka na avtocesti in zaradi tega, ker se mi je zdelo, da je reklame in izobraževanja v tej smeri OBČUTNO premalo, sem na Facebook-u odprl stran "Ustvarimo SOS pas na Avtocestah," kjer karseda ažurno spremljamo dogodke in zastoje, objavljamo fotografije, ki nam jih pošiljajo, video posnetke NMPja in gasilcev, ki se prebijajo na mesto dogodka itd. itd.
Sem tudi v rednem kontaktu z DARSom, AVPjem in ostalimi pristojnimi in upam, da se bo stvar res še izboljšala. Od lani do letos je napredek viden in jasen-- dobili smo 30 transparentov napetih na nadvozih AC, akcija je bila veliko bolj glasna tudi v medijih, reklamni panoji so domala na vsakem počivališču itd., itd.,....
Vabljeni torej, da se nam pridružite na FB strani in aktivno pripomorete k večji ozaveščenosti uporabnikov AC.
Lep in varen pozdrav,
Anže
Šumadinac
Ogenj in slama, naj bosta sama!(ljudski pregovor)
Ne boste verjeli, po dobrih dveh letih sem dočakal odgovor na svoj predlog.
Na kratko:
Veljavna zakonodaja torej dopušča možnost, da se v primeru višje sile (okvara, zastoj, nesreča,…) na odstavnem pasu ali odstavni niši vozijo tudi druga motorna vozila (torej vozila, ki imajo po določbah ZPrCP sicer prepoved vožnje, parkiranja in ustavitve), vendar bo ministrstvo predlog pobudnika preučilo in ob prvi spremembi ZPrCP pravilo o razvrščanju v primeru zastoja na avtocesti oblikovalo jasno in nedvoumno, torej na način, ki ne bo omogočal različnih interpretacij.
Ni mi jasno čemu vso kompliciranje zakonodajalca in delanje zmede med vozniki že nekaj let. Povejmo enostavno na prehitevalnem pasu se umaknemo na skrajno levo, na voznem pa skrajno desno na odstavni pas.Tudi če je na njem okvarjeno vozilo bo tam ostalo in bomo to vozilo prehiteli ko bo konec nevarnosti in bo promet sproščen. Odstavni pas je namenjen ustavljanju v sili, kar umikanje vozilom na nujni vožnji tudi je!
Sedaj so rabil več kot dve leti da so prepisali kar piše v zakonu.
Koliko pa bodo porabil za pripravo predloga pa sam bog ve, pol je pa tu še parlament ki bo moral o tem odločat tako, da bo preteklo še zeeeellllooo veliko vode.
LP
Polovično znanje je nevarnejše od neznanja (bolivijski)
V vsem imenitno bi uspeli, če dvakrat bi lahko začeli (Johann W. Goethe)
Ja se povsem strinjam z MICKA...
Zakaj politiki ni do spremembe oz. črtanja alineje, ki govori o prostem odstavnem pasu... to dela zmedo, NIKJER PA NE PIŠE, DA DOBITE KAZEN ČE SE UMIKATE NA ODSTAVNI PAS!
Iz prve roke lahko povem, da se DARS močno trudi, da bi bila navodila jasna in glasna, predvsem pa nedvoumna--ministrstvo za infrastrukturo pa je druga pesem...
Danes sem prejel nalepke, ki jih je DARS natisnil... Nalepke so magnetne, treh dimenzij:
1. 12x20cm za osebna vozila
2. 18x30 cm za kombije, terence
3. 36x60 cm za tovorna vozila
POZOR: Nalepke so MAGNETNE in ne grejo na vsa intervencijska vozila, ker imajo v veliki meri le ta zadaj umetne mase. Pred naročilom preverite! Klasične nalepke dimenzij za kombinirana in terenska vozila ter tovorna so v naročilu, zato bo potrebno počakati in ko bojo se oglasim.
Strošek poštnine in embalaže je vaš, nalepke pa so brezplačne!
Pozdravjeni,
Od danes naprej so srednje in velike nalepke na voljo tudi v klasični izvedbi, tako da so primerne za namestitev na nadgradnje vozil.
E-mail: ustvarimo.sos.pas@gmail.com
FB: "Ustvarimo reševalni pas na avtocestah"
Nalepke so brezplačne...Plača se samo poštnina po povzetju!
Prilagam nekaj fotografij že nameščenih nalepk!
Šumadinac
Ogenj in slama, naj bosta sama!(ljudski pregovor)