o balonu; res ne vidim smisla, da bi ga obešal na svetlobni stolp - ima premajhno svetilnost, da bi iz tam gor kaj konkretno svetil. nasploh so na stolpu bolj najboljše usmerjene luči za osvetlitev točno določenega dela.
GVC 16/25 PGD Stična
Moderator: Janez Tratnik
Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
čestitke za novo vozilo
sam sem si ga na hitro enkrat prej ogledal pri nadgraditelju, bolj podrobno pa sem si ga ogledal takoj po uradnem prevzemu
o balonu; res ne vidim smisla, da bi ga obešal na svetlobni stolp - ima premajhno svetilnost, da bi iz tam gor kaj konkretno svetil. nasploh so na stolpu bolj najboljše usmerjene luči za osvetlitev točno določenega dela.
o balonu; res ne vidim smisla, da bi ga obešal na svetlobni stolp - ima premajhno svetilnost, da bi iz tam gor kaj konkretno svetil. nasploh so na stolpu bolj najboljše usmerjene luči za osvetlitev točno določenega dela.
-
gasoldi
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Dolžan sem še odgovor :Dušan napisal/-a:Glede vozila me zanima kako je z pogonom ima vozilo stalni vsekolesni pogon ? Kako je z zaporami diferencialnimi? Menjalnik ?
4x4 pogon je stalni, pri I. stopnji blokade je blokada na razdelniku prenosov in ima razmerje prenosov »50% + 50%« in pri II. stopnji blokade je blokada sprednje in zadnje osi.
Menjalnik:
1. Modul prestav I.
• 1 terenska prestava + 4 počasne prestave + vzratna
2. Modula prestav II.
• 4 normalne + vzratna
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Info za tadejS:
Dotično vozilo ima izklopljiv 4x4 pogon. Vklopimo ga po potrebi. Ima tudi takoimenovano "špero". To je prečna zapora diferenciala.
Po domače: Stikalo ima dve stopnji: 1. Je vzdolžna zapora, ali klasični 4x4 pogon, 2. stopnja je pa prečna zapora ali špera. Ta se uporablja samo za extremne primere oz. za plezanje...
Dotično vozilo ima izklopljiv 4x4 pogon. Vklopimo ga po potrebi. Ima tudi takoimenovano "špero". To je prečna zapora diferenciala.
Po domače: Stikalo ima dve stopnji: 1. Je vzdolžna zapora, ali klasični 4x4 pogon, 2. stopnja je pa prečna zapora ali špera. Ta se uporablja samo za extremne primere oz. za plezanje...
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Popravek mojega prejšnjega komentarja:greg032 napisal/-a:Info za tadejS:
Dotično vozilo ima izklopljiv 4x4 pogon. Vklopimo ga po potrebi. Ima tudi takoimenovano "špero". To je prečna zapora diferenciala.
Po domače: Stikalo ima dve stopnji: 1. Je vzdolžna zapora, ali klasični 4x4 pogon, 2. stopnja je pa prečna zapora ali špera. Ta se uporablja samo za extremne primere oz. za plezanje...
"Dotično vozilo ima avtomatski 4x4 pogon. Ima tudi tako imenovano "špero". To je vzdolžna zapora diferenciala.
Po domače: Stikalo ima dve stopnji: 1. Je vzdolžna zapora, 2. stopnja je pa prečna zapora ali špera. Ta se uporablja samo za extremne primere oz. za plezanje..."
Če sem s prejšnjim textom koga zmedel oz. zavedel, se opravičujem!
- Janez Tratnik
- moderator

- Prispevkov: 2740
- Pridružen: 7. Avgust 2002, 8:47
- Kraj: Dobračeva - Žiri
- Kontakt:
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Da malo razložim tele pojme, ki so očitno za nekatere nerazumljivi.
Diferencial se rabi zato, ker so obodne hitrosti v ovinkih različne, saj je pot "zunanjega" kolesa daljša kot "notranjega". Diferencial (delilnik navora) to omogoči, da imata kljub temu oba kolesa ob 100% oprijemu vlek.
http://www.youtube.com/watch?v=ZsAkm5QU ... re=related
Vozilo, ki ima pogon samo na en par koles (ali os če hočete) (spredaj ali zadaj) ima tako vedno en diferencial.
Če ima vozilo pogon na več osi (spredaj in zadaj ali celo na več zadnjih osi) potrebuje vozilo na vsaki osi svoj diferencial.
Če gre za stalni 4x4 pogon rabi vozilo še en diferencial, ki deli navor med prednjo in zadnjo os.
Če gre za vklopljivi 4x4 pogon je možno tudi, da sredinskega diferenciala ni (Fiat Panda 4x4 stari tip).
Težava pri diferencialu:
Če eno kolo izgubi oprijem se ves navor prenese na neobremenjeno kolo. Pri tem se ves navor izgubi, saj ni oprijema z podlago (ali je le ta preslab).
To rešujemo z diferencialno zaporo (ali špero). To pomeni, da blokiramo funkcijo diferenciala in se cela os obnaša, kot da ga ne bi bilo. Pri tem pa seveda odpade deljenje obodnih hitrsti po kolesih in oseh glede na vožno skozi ovinke.
Pri vozilih s 4x4 pogonom rabimo tri diferenciale. Sprednjega, zadnjega in sredinskega (ta deli navor med prednjim in zadnjim diferecnialom).
In terensko vozilo ima tako možnost vklopa sredinskega diferenciala (vzdolžna špera), nato zadnjega in nazadnje sprednjega diferenciala (to sta prečni šperi), pri tem je ponavadni vklop sprednjega opremljen z zvočnim signalom, saj je zavijanje na suhi podlagi zaradi trenja med kolesi in podlago onemogočeno in lahko pride do loma prenosnih elementov (gredi, diferencialov ...). Prečni diferencialni zapori sta lahko združeni z enim samim gumbom za vklop.
Gasilska vozila imajo praviloma možnost vklopa vseh treh diferencialov.
Recimo Lada Niva ima samo zaporo sredinskega diferenciala.
Razvoj gre tudi tu naprej in v osebnih vozilih je sedaj v modi visko in halidex sklopka, idealen je torsen diferencial (humnmer), ...
Kaj več pa drugič ali na zahtevo.
Diferencial se rabi zato, ker so obodne hitrosti v ovinkih različne, saj je pot "zunanjega" kolesa daljša kot "notranjega". Diferencial (delilnik navora) to omogoči, da imata kljub temu oba kolesa ob 100% oprijemu vlek.
http://www.youtube.com/watch?v=ZsAkm5QU ... re=related
Vozilo, ki ima pogon samo na en par koles (ali os če hočete) (spredaj ali zadaj) ima tako vedno en diferencial.
Če ima vozilo pogon na več osi (spredaj in zadaj ali celo na več zadnjih osi) potrebuje vozilo na vsaki osi svoj diferencial.
Če gre za stalni 4x4 pogon rabi vozilo še en diferencial, ki deli navor med prednjo in zadnjo os.
Če gre za vklopljivi 4x4 pogon je možno tudi, da sredinskega diferenciala ni (Fiat Panda 4x4 stari tip).
Težava pri diferencialu:
Če eno kolo izgubi oprijem se ves navor prenese na neobremenjeno kolo. Pri tem se ves navor izgubi, saj ni oprijema z podlago (ali je le ta preslab).
To rešujemo z diferencialno zaporo (ali špero). To pomeni, da blokiramo funkcijo diferenciala in se cela os obnaša, kot da ga ne bi bilo. Pri tem pa seveda odpade deljenje obodnih hitrsti po kolesih in oseh glede na vožno skozi ovinke.
Pri vozilih s 4x4 pogonom rabimo tri diferenciale. Sprednjega, zadnjega in sredinskega (ta deli navor med prednjim in zadnjim diferecnialom).
In terensko vozilo ima tako možnost vklopa sredinskega diferenciala (vzdolžna špera), nato zadnjega in nazadnje sprednjega diferenciala (to sta prečni šperi), pri tem je ponavadni vklop sprednjega opremljen z zvočnim signalom, saj je zavijanje na suhi podlagi zaradi trenja med kolesi in podlago onemogočeno in lahko pride do loma prenosnih elementov (gredi, diferencialov ...). Prečni diferencialni zapori sta lahko združeni z enim samim gumbom za vklop.
Gasilska vozila imajo praviloma možnost vklopa vseh treh diferencialov.
Recimo Lada Niva ima samo zaporo sredinskega diferenciala.
Razvoj gre tudi tu naprej in v osebnih vozilih je sedaj v modi visko in halidex sklopka, idealen je torsen diferencial (humnmer), ...
Kaj več pa drugič ali na zahtevo.
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Re: GVC 16/25 PGD Stična
Tole ne bo čisto res oz potrebuje dodatno pojasnilo (kot si omenil spodaj... drugič več"Pri vozilih s 4x4 pogonom rabimo tri diferenciale. Sprednjega, zadnjega in sredinskega (ta deli navor med prednjim in zadnjim diferecnialom)."
Sicer pa Janezu hvala za odličen zapis.
- Janez Tratnik
- moderator

- Prispevkov: 2740
- Pridružen: 7. Avgust 2002, 8:47
- Kraj: Dobračeva - Žiri
- Kontakt:
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Točno tako joejoe.
Mi je ušla ven beseda stalnem 4x4.
Taka vozila, ki nimajo sredinskega diferenciala imajo potem 100 % zaporo sredinskega diferenciala, ko vklopijo 4x4 pogon. In s tem se ni za igrati na kvalitetni podlagi.
Hvala joejoe. Ko se vidimo imaš deci radenske v odbrem (klinc sem gorenjc pa čeprav tajužni).
lp
Mi je ušla ven beseda stalnem 4x4.
Taka vozila, ki nimajo sredinskega diferenciala imajo potem 100 % zaporo sredinskega diferenciala, ko vklopijo 4x4 pogon. In s tem se ni za igrati na kvalitetni podlagi.
Hvala joejoe. Ko se vidimo imaš deci radenske v odbrem (klinc sem gorenjc pa čeprav tajužni).
lp
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
-
s57nni
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Mogoče še eno vprašanje g. Janez. Ali vam je kaj poznan sistem dodelave 4x4 pogona, ki ga izdeluje podjetje ACHLEITNER. Zanima me konkretno za Iveco Daily. Kolikor smo uspeli ugotoviti na testu na snegu ima vozilo stalni 4x4, potem ima tipko za zaporo prečnega diferenciala, oziroma zaporo na križ + zaporo zadnjega diferenciala. Obstaja pa še dodatna skopka za preklop na počasne brzine, kar je zelo uporabna zadeva za velike klance. V kolikor ste se kaj poglabljali v te dodelave bi bil vesel kakšnega dodatnega pojasnila, ker nisem uspel dobiti še nobene konkretne obrazložitve uporabe tega sistema. Še najbolj pa me zanima ali se te tipke lahko vklaplja med vožnjo, seveda pri majhni hitrosti ali se je potrebno ustaviti in stvar spraviti v pogon.
Hvala že vnaprej in upam, da nisem preveč iztiril teme glede na naslov.
Hvala že vnaprej in upam, da nisem preveč iztiril teme glede na naslov.
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Vsi, ki še niste videli vozila v živo GVC 16/25 - PGD STIČNA, vam sporočam, da je vozilo možno videti na razstavnem prostoru proizvajalca nadgradnje vozila in to na sejmu 4. dnevov zaščite in reševanja v Kopru, kamor je usmerjena vsa slovenska stroka.
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Končno je tudi nam uspelo narediti nekaj slik GVC 16/25 in jih naložiti v galerijo - http://www.gasilci.org/galerija/v/vozil ... 16_25_GCS/ Pri načrtovanju vozila smo si z galerijo veliko pomagali
Vozilo se je že izkazalo tako na intervencijah, kot tudi na vajah, seveda si lahko ostale slike ogledate tudi v naši galeriji http://www.pgdsticna.si/galerija/main.php
Vozilo se je že izkazalo tako na intervencijah, kot tudi na vajah, seveda si lahko ostale slike ogledate tudi v naši galeriji http://www.pgdsticna.si/galerija/main.php
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
imel bi samo vprašanje za stiške gasilce.
ali so koritasta nosila na strehi in zakaj ste se tako dolocili.
LP Matija
ali so koritasta nosila na strehi in zakaj ste se tako dolocili.
LP Matija
Odg: GVC 16/25 PGD Stična
Na strehi so koritasta nosila. Odločitev je bila pogojena z dolžino koritastih nosil in ker v nadgradnji nismo našli primernega prostora smo se odločili za namestitev na strehi.šnery napisal/-a:imel bi samo vprašanje za stiške gasilce.
ali so koritasta nosila na strehi in zakaj ste se tako dolocili.
LP Matija