Vgradnja IDA v sedeže
Moderator: Janez Tratnik
Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
Vgradnja IDA v sedeže
Pozdravljeni
radi bi prestavili 2x IDA v kabino vozila in sicer v zadnjo vrsto v potniškem prostoru. Imamo MB Sprinter 1+8 sedežev. Oba zadnja sedeža (3 + 3) sta originalna z varnostnimi pasovi vgrajenimi v naslonjalu. Sedeži so odstranljivi in montirani na originalna pritrdišča na tleh. Razmišljal sem, da bi tapetnik v original naslonjalo izdelal luknjo velikosti za IDA, na zadnjo steno pa bi montirali enostavna nosilca za IDA. Varnostni pasovi bi ostali montirani tako kot so in jih ne bi prestavljali. Nisem pa prepričan ali bi ta moja teorija bila sploh izvedljiva, saj ne poznam strukture (kontrukcije) naslonjala sedežev.
Tukaj se mi poraja tudi eno in najpomembnejše vprašanje "A - test". Ali bi bili taki sedeži lahko sporni pri morebitni prometni nesreči? Na koga bi se lahko obrnil s takim vprašanjem? Ali je za take predelave potrebno opraviti homologacijo in kdo jih pri nas izdeluje? Ali obstaja kakšen pravilnik/zakon/standard?
Vem, da obstaja kar nekaj "original" pritrdišč za IDA. Če damo to vgradit slovenskim ponudnikom nas bo to stalo nekaj tisoč evrov (predvidevam!). Se pa tukaj vprašam, če slovenski proizvajalci posebej certificirajo take sedeže ali je dovolj, da pri novem vozilu homologirajo nadgradnja vozila, ki na koncu potrjuje tudi vse sedeže z vgrajenimi nosilci za IDA.
Proism za preverjene odgovore. Kaj bi lahko bilo, če bi bilo in razna ugotavljanja me niti ne zanimajo, ker imam že sam dovolj vprašanj.
radi bi prestavili 2x IDA v kabino vozila in sicer v zadnjo vrsto v potniškem prostoru. Imamo MB Sprinter 1+8 sedežev. Oba zadnja sedeža (3 + 3) sta originalna z varnostnimi pasovi vgrajenimi v naslonjalu. Sedeži so odstranljivi in montirani na originalna pritrdišča na tleh. Razmišljal sem, da bi tapetnik v original naslonjalo izdelal luknjo velikosti za IDA, na zadnjo steno pa bi montirali enostavna nosilca za IDA. Varnostni pasovi bi ostali montirani tako kot so in jih ne bi prestavljali. Nisem pa prepričan ali bi ta moja teorija bila sploh izvedljiva, saj ne poznam strukture (kontrukcije) naslonjala sedežev.
Tukaj se mi poraja tudi eno in najpomembnejše vprašanje "A - test". Ali bi bili taki sedeži lahko sporni pri morebitni prometni nesreči? Na koga bi se lahko obrnil s takim vprašanjem? Ali je za take predelave potrebno opraviti homologacijo in kdo jih pri nas izdeluje? Ali obstaja kakšen pravilnik/zakon/standard?
Vem, da obstaja kar nekaj "original" pritrdišč za IDA. Če damo to vgradit slovenskim ponudnikom nas bo to stalo nekaj tisoč evrov (predvidevam!). Se pa tukaj vprašam, če slovenski proizvajalci posebej certificirajo take sedeže ali je dovolj, da pri novem vozilu homologirajo nadgradnja vozila, ki na koncu potrjuje tudi vse sedeže z vgrajenimi nosilci za IDA.
Proism za preverjene odgovore. Kaj bi lahko bilo, če bi bilo in razna ugotavljanja me niti ne zanimajo, ker imam že sam dovolj vprašanj.
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
prvo vprašanje, ki se mi poraja; za kaj bi kdo v MB Sprinter želel vgraditi IDA v sedeže?
Nisem še zasledil tak tip vozila z vgrajenimi IDA. Oz vsaj tega nimam v spominu.
Igrat se z tem enostavne ne gre. Poleg vseh že naštetih varnostnih reči pa tudi to, da so IDA z vsem mehanizmom nekoliko višji (večji) od sedežev v Sprinterju.
Jaz tega ne bi počel in to odsvetujem.
Nisem še zasledil tak tip vozila z vgrajenimi IDA. Oz vsaj tega nimam v spominu.
Igrat se z tem enostavne ne gre. Poleg vseh že naštetih varnostnih reči pa tudi to, da so IDA z vsem mehanizmom nekoliko višji (večji) od sedežev v Sprinterju.
Jaz tega ne bi počel in to odsvetujem.
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
Sprinter se lahko uporabi za GVV-1 ali GV-1 v teh vozilih imaš IDA.Primoz napisal/-a:prvo vprašanje, ki se mi poraja; za kaj bi kdo v MB Sprinter želel vgraditi IDA v sedeže?
Nisem še zasledil tak tip vozila z vgrajenimi IDA. Oz vsaj tega nimam v spominu.
Jaz tega ne bi počel in to odsvetujem.
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
ah seveda jih imaš. Ma v nadgradnji oz v prostoru za opremo.robit napisal/-a:Sprinter se lahko uporabi za GVV-1 ali GV-1 v teh vozilih imaš IDA.Primoz napisal/-a:prvo vprašanje, ki se mi poraja; za kaj bi kdo v MB Sprinter želel vgraditi IDA v sedeže?
Nisem še zasledil tak tip vozila z vgrajenimi IDA. Oz vsaj tega nimam v spominu.
Jaz tega ne bi počel in to odsvetujem.
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
Robit ima prav, gre za GV-1.
Primož, kako veš da so hrbtišča IDA višja od sedeža v Sprinterju in zakaj jih ne bi imeli v kabini?
Sicer, če bi jaz pisal tipizacijo bi montiral IDA v kabino in dal montažo v nadrgradnjo kot opcijo.
Primož, kako veš da so hrbtišča IDA višja od sedeža v Sprinterju in zakaj jih ne bi imeli v kabini?
Sicer, če bi jaz pisal tipizacijo bi montiral IDA v kabino in dal montažo v nadrgradnjo kot opcijo.
Re: Vgradnja IDA v sedeže
Poglej:
http://www.hobostrom.com/seating-products/fire-rescue
http://www.imminet.com/products/fire-ems/smartdock/
http://www.schnierle.de/index.php/pa-sitz.html
Cena za najosnovnejši model je od 1000 € dalje.
http://www.hobostrom.com/seating-products/fire-rescue
http://www.imminet.com/products/fire-ems/smartdock/
http://www.schnierle.de/index.php/pa-sitz.html
Cena za najosnovnejši model je od 1000 € dalje.
Odg: Re: Vgradnja IDA v sedeže
vse to so sedeži za v kamion, v kombi gredo verjetno tudi, s tem da moraš temu prilagoditi dno vozila (za montažo) itd... kar tako sedeža brez vseh atestov se verjetno v vozilo ne da namestiti?tomser napisal/-a:Poglej:
http://www.hobostrom.com/seating-products/fire-rescue
http://www.imminet.com/products/fire-ems/smartdock/
http://www.schnierle.de/index.php/pa-sitz.html
Cena za najosnovnejši model je od 1000 € dalje.
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
Kako vem? Ker poznam sedež Sprinterja in poznam višino IDA. Pa upoštevaj tudi globino takega sedeža in vse dodatne priključke, ki morajo na takem sedežu biti prisotni...firefly napisal/-a:Robit ima prav, gre za GV-1.
Primož, kako veš da so hrbtišča IDA višja od sedeža v Sprinterju in zakaj jih ne bi imeli v kabini?
Sicer, če bi jaz pisal tipizacijo bi montiral IDA v kabino in dal montažo v nadrgradnjo kot opcijo.
Glede tipizacije: to pač ti nisi pisal in verjetno so jo pisali strokovnjaki oz. bom tako dodal - v začetku so jo prepisovali strokovnjaki od tujih, predvsem nemških standardov. Poznam zadevo zadosti dobor, da vem kako je to nastajalo. Čez leta so se dopuščale spremembe oz. v mnogih tehnoloških novostih nismo dalj časa prilagajali tipizacije tako, kot so to bolj na severu počeli.
Če govorimo o sedeži z IDA; novejši nemški predpisi ne dovolijo montaže IDA v smeri vožnje brez pneumatske blokade, vezano na ročno zavoro voznika. Tega recimo pri nas ni...
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
Pišeš, da ti je tipizacija kar dobro znana. Zanima me, če veš katerega standarda se drži komisija za homologacijo gasilskih vozil za izdajo ti. A-test za vozila, ki imajo montirane take sedeže? Če nadgraditelj priloži "A-test" vgrajenega sedeža ga komisija verjetno toliko lažje potrdi za varnega. Vem, da se nekateri nadgradtelji gasilskih vozil v sloveniji poslužujejo vgradnji lastnih nosilcev/sedežev za vgradnjo IDA. Katere dokumente prilagajo oni? Certifikat varilca? Če je vse v zraku ne vidim problema, da ne bi potrdili stvari, ki so narejene "na videz, na otip, po zdravi kmečki logiki" varno, dvomim, da izvajajo "crash teste". Drugo je, če je vsaka sprememba original sedežev nesprejemljiva in prepovedana.... potem pa smo spet tukaj, ko rečemo, da ima slovenska zakonodaja luknje in nekaterim pogledajo skozi prste.Primoz napisal/-a:Kako vem? Ker poznam sedež Sprinterja in poznam višino IDA. Pa upoštevaj tudi globino takega sedeža in vse dodatne priključke, ki morajo na takem sedežu biti prisotni...firefly napisal/-a:Robit ima prav, gre za GV-1.
Primož, kako veš da so hrbtišča IDA višja od sedeža v Sprinterju in zakaj jih ne bi imeli v kabini?
Sicer, če bi jaz pisal tipizacijo bi montiral IDA v kabino in dal montažo v nadrgradnjo kot opcijo.
Glede tipizacije: to pač ti nisi pisal in verjetno so jo pisali strokovnjaki oz. bom tako dodal - v začetku so jo prepisovali strokovnjaki od tujih, predvsem nemških standardov. Poznam zadevo zadosti dobor, da vem kako je to nastajalo. Čez leta so se dopuščale spremembe oz. v mnogih tehnoloških novostih nismo dalj časa prilagajali tipizacije tako, kot so to bolj na severu počeli.
Če govorimo o sedeži z IDA; novejši nemški predpisi ne dovolijo montaže IDA v smeri vožnje brez pneumatske blokade, vezano na ročno zavoro voznika. Tega recimo pri nas ni...
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
V naš GVC smo naknadno vgradili originalne nosilce Rosenbauer. Dobavitelj Rosenbauer Slovenija. Cena 2200€ z DDV za 4 kose.
- Priponke
-
- Rosenbauer-nosilci IDA.pdf
- (1022.1 KiB) Prenešeno 284 krat
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
znani so mi začetki le te...firefly napisal/-a:Primoz napisal/-a:Pišeš, da ti je tipizacija kar dobro znana.firefly napisal/-a:v začetku so jo prepisovali strokovnjaki od tujih, predvsem nemških standardov. Poznam zadevo zadosti dobor, da vem kako je to nastajalo.
Sicer se pri nas mnogokrat dela vse po domače. Ne samo sedeži, tudi dograjeni prostori za posadko...Kaj vse sem že videl....
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
Pri nas smo v vozilo Land Rover Defender vgradili IDA na zadnje sedeže. Vgradili smo jih zato ker smo imeli v času vgradnje prostorsko stisko v vozilih in smo na ta načim reševali problem. Kupili smo rabljene nosilce od drugega PGD. Zadnji sedeži v defenderju so deljivi na način 1/3 in 2/3. Vgradili smo jih tako da smo vsa naslonjala odstranili, vgradili nosilce in nato naslonjalo 1/3 vgradili na sredino med oba nosilca. Prostora je sicer malo, vendar dovolj da se napadalca lahko opremita. Prilagam sliko kako je vse skupaj izvedebo.
Odg: Vgradnja IDA v sedeže
a imate to predelavo homologirano?tomaz112 napisal/-a:Pri nas smo v vozilo Land Rover Defender vgradili IDA na zadnje sedeže. Vgradili smo jih zato ker smo imeli v času vgradnje prostorsko stisko v vozilih in smo na ta načim reševali problem. Kupili smo rabljene nosilce od drugega PGD. Zadnji sedeži v defenderju so deljivi na način 1/3 in 2/3. Vgradili smo jih tako da smo vsa naslonjala odstranili, vgradili nosilce in nato naslonjalo 1/3 vgradili na sredino med oba nosilca. Prostora je sicer malo, vendar dovolj da se napadalca lahko opremita. Prilagam sliko kako je vse skupaj izvedebo.