Domov Novice Povezave Mali oglasi Galerija

Razporeditev opreme v vozilu GVC

Slike gasilskih vozil
Gasilska vozila in zaščitna ter reševalna oprema

Moderator: Janez Tratnik

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.

Objava tomser » 25. julij 2005, 18:11

pišuka je napisal:Vsekakor morajo biti vse armature locirane v D3 in L3, mi imamo narejeno posebno vrtljivo poličko na kateri so locirane najbolj pogosto uporabljene armature, ...


Kako to izgleda?
Uporabnikova podoba
tomser
 
Objave: 174
Registriran: 28. december 2004, 13:08
Lokacija: Pijava Gorica
GE: Pijava Gorica

Objava Janez Tratnik » 25. julij 2005, 22:10

tomser je napisal:
pišuka je napisal:Vsekakor morajo biti vse armature locirane v D3 in L3, mi imamo narejeno posebno vrtljivo poličko na kateri so locirane najbolj pogosto uporabljene armature, ...


Kako to izgleda?


Teh sistemov je več. Cenovno niso najbolj ugodni se pa tako da lepo izkoristiti prostor v vozilu.
Priloge
iveco 041_resize.jpg
IMG_5673_resize.jpg
IMG_5644_resize.jpg
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________
Slika
Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Uporabnikova podoba
Janez Tratnik
moderator
moderator
 
Objave: 2788
Registriran: 7. avgust 2002, 8:47
Lokacija: Dobračeva - Žiri

Objava Marko Zibelnik » 1. avgust 2005, 23:14

Pri nas smo se držali naslednje terije glede razporeditve opreme v vozilu:

Kabina:
- 4x IDA + maske (obvezno v kabino, kjub temu, da je potrebno zaradi tega nekaj dodatnega denarja in časa, da prepričaš nekatere ljudi, da je to boljše). Pri nas hvala bogu ni bilo teh problemov z upravnim odborom)
- ročne prenosne svetilke (v kabino smo jih dali zaradi boljšega izkoristka baterij v zimskem času)
- osnovna torba PP
- 2x vrv za notranje napadalce
V kolikor ne bi bile sekire tako nevarne za poškodbe, bi dali v kabino še sekire. Da jih ja ne bi napadalci pozabili v avtu. :wink:

L1:
Vrtljiva stena zunaj:
- sekire, sekirice, macole
Vrtljiva stena znotraj:
- hidrantni nastavek (ta nastavek bi po eni strani spadal bolj k črpalki zadaj, vendar ne pri nas, saj imamo v celem požarnem okolišu samo dva podtalna hidranta)
- ključ za podzemni hidrant
- zagozde za podložitev bremen (kljub temu, da nimamo koncesije smo si omislili kopije Webrovih podstavkov za prometne nezgode)
- rezervno gorivo (gorivo bi po eni strani spadalo k agregatu, vendar mislimo, da izpuh in gorivo ne gresta skupaj. Zato smo dali gorivo v L1 boks spodaj

L2:
- elektro agregat (veliko intervencij opravljamo pri poplavah. Takrat je pa dobro, da je takšna oprema na suhem. Da me ne bo sedaj kdo narobe zastopil. Ob poplavah se vozimo po taki vodi samo, če je to res nujno potrebno, drugače lahko prevozi preko vode počakajo do trenutka, ko voda dovolj upade.)
- reflektorji, podaljški, stojalo za reflektorje, ...

L3:
- zgoraj VT navijak 60m 25mm - manjši premer ne pride v poštev, razen če je v vozilu dodaten navijak za gozdne požare. Z manjšim premerom cevi kot 25 mm pa osebno ne bi šel v goreč notranji prostor.
- na sredini dva nivoja tlačnih cevi. Mi smo jih dali v vozilo vsakih po 10 (B in C)
- spodaj armature (C ročniki, B ročnik, oporna kolena, trojak, prehodne spojke, ...)
D1:
Vrtljiva stena zunaj:
- triopani, prva pomoč, bliskavice, deščice za imobilizacijo rok, nog, ...
Vrtljiva stena znotraj:
- rezervne tlačne posode za IDA - 4x
- motorna žaga (glede na to, da do zadnjega trenutka ne veš točno kako bo s prostim prostorom v nadgradnji bi se bilo boilje odločiti za to, da bi dali motorno žago v L1 na vrtljivo steno znotraj. Mogoče bo kdaj sledila sprememba. Sedaj še ne.
- škopci, trak za označevanje nevarnega območja, rezervne verige, orodje za mot. žago, ...
- gasilniki CO2, S, brentača, absorber, pladnji, kaseta z orodjem, ...)
D2:
- armature za peno, penilo v posodah, ... (mi smo se odločili za posamezne posode za gorivo, ker imamo premalo intervencij s potrebo po peni. Ob minimalnih porabah penila iz rezervoarja pa bi namreč nastal problem mešanja starega z novim penilom, če bi hoteli nadoknaditi porabljeno penilo. Če imaš pa kante pa eno kanto porabiš, jo zamenjaš z drugim penilom in je problem rešen)
- vmes je še ena polica, ki je prosta (ta se lahko porabi za razne vrvi, ...)
D3:
- zgoraj NT navijak
- na sredini dva nivoja tlačnih cevi
spodaj armature, ki se poredko rabijo (omejevalec tlaka, sesalni koš, zbiralec, ...) Namesto zbiralca smo šli raje v dvojno polnenje cisterne. O tem v nadaljevanju!

Tlačni izvodi B:
Po en tlačni izvod smo dali na vsako stran zadaj (levo in desno) prevsem zaradi uporabnosti (napad je ponavadi naprej ali pa vstran. Nazaj bolj malokrat vlečemo cevi - saj pri nas je tako). Drug argument je pa pokanje cevi. Kljub tlačnim preizkusom cevi se lahko zgodi da poči cev. In v kolikor ta cev poči pri strojniku vemo kaj je: najmanj kar je lahko je to, da je moker. Če je pa to pozimi pri -20 stopinjah ali pa pri tlaku 10 bar pa vemo pri čem smo.

Zadaj:
- kombinirana črpalka
- polnilni vod - 2x (1x kot polnilni vod s cevjo zgoraj v rezervoar in 1x prosti izliv, ki pride velikokrat prav za iztekanje vode, ko vozilo stoji oz. je ugasnjeno. Če pa potrebujemo dodatni polnilni vod, ga lahko pa tudi uporabimo brez problemov.
- iz prostega izliva se je potegnila tudi pol colska cev, ki je namenjena umivanju rok
- namestil se bo tudi milnik za umivanje rok in držalo za papirnate brisače
- prostor nad črpalko je zaenkrat še neizrabljen. Pri nas je ta prostor ožji, saj imamo reflektor ugreznjen pod nivo vrha nadgradnje. V tem praznem prostoru imamo namen ob priliki namestiti premičen navijak s cevjo cca. 12 mm za gozdne požare. Če imaš premičen navijak lahko najprej uporabiš VT navijak 60 m, potem rezervne VT cevi 60 m in šele nato prenosen navijak s cca. 150-200 m cevi. Na koncu imaš lahko linijo dolgo cca. 320 m, drugače pa samo 200 ali 120 m.
- ključ za nadzemni hidrant
- spojni ključi
- prehodna spojka AB

Zgoraj:

Levi zaboj:
- nahrbtnjače
- sesalne cevi

Desni zaboj:
- vile
- požarne metle
- ruvače
- lopate
- ak
- ...

Desni zaboj zadaj - ta zaboj je potrebno še izdelati!
Ta zaboj bo večjih dimenzij (cca. 1 x 1 m). V ta zaboj bomo lahko dali dimniško metno, reševalni obroč za poplave, ...)
Lestev imamo na desnem zaboju na strehi zaboja!

Pokrov svetlobnega stolpa je prekrit z neprevodno gumo, da v primeru neizoliranih vodnikov ne bi moglo priti do kratkega stika med vodnikom in vozilom.

Dodatna oprema:
- nivokaz vode na stranskih blendah (zelo uoprabna reč predvsem v nočnem času - kljub temu, da mora za vodo skrbeti stroijnik vozila, je dobro če lahko vodja notranjih napadav in pa tudi VI že na daleč vidi koliko vode ima v rezervoarju.
- leteča luč zadaj (8 rumenih luči za usmerjanje prometa) Stikala za vklop v kabini pri šoferju.
- nočna lučka za VI
- miza na sovoznikovem sedežu (na zadnji strani sedeža je nameščena deska, ki ob podrtem sedežu služi kot miza za vodjo intervencije)
- UKV postaja - bolj desno v kabini (z njo dela VI)
- ojačevalec s sirenami - bolj levo v kabini (z njim dela voznik)
- ventil za odpiranje vode v črpalko (ob vklopu črpalke se sam odpre)

Sej je še veliko stvari, ki jih je treba doreči ob naročilu vozila, samo mislim, da bo sedaj to res malo preveč za takšno debato.

To je bilo naše videnje, ki lahko rečem, da se nam je kar uresničilo. Marsikatera stvar nam je pa sigurno ravno tako kot drugim ušla zaradi naglice, ki jo je nadgraditelj imel v zadnjem tednu izdelave. Poveljstvo in še nekaj drugih članov smo bili 6x v MB in v živo dorekli stvari kako in kaj.

Mi imamo dogovor, da če nekam gremo kot poveljstvo društva, da gremo v kompletni delovni obleki. Moram reči, da že na podlagi teh dogovorov nadgraditelji vidijo, kako resni ste. Moram reči, da smo med enim zadnjih obiskov v zadnjem trenutku pobrali v Lj enega člana brez obleke, ker je pač ni imel s seboj v službi. V Mb so nas takoj vprašali če je on sploh z nami ali smo ga kje na ulici pobrali. Ljudje te najprej vzamejo takšnega kot se kažeš navzven, kasneje pa tudi takšnega kot v resnici si. In če si vedno dosleden, mislim, da se gasilcu ni potrebno bati za ugled. Če pa skačejo gasilci s kozarcem okoli in to kažejo še na TV, potem pa res ne more biti bolje kot je.
Izkušnje so najboljša šola, samo šolnina je včasih zelo draga - Sartre
Uporabnikova podoba
Marko Zibelnik
 
Objave: 119
Registriran: 6. december 2002, 1:31
Lokacija: Dvor pri Polhovem Gradcu

Objava Janez Tratnik » 2. avgust 2005, 10:02

Marko, iskrena hvala za res izčrpen opis. Naj se opogumi še kdo. Skupaj spreminjamo na bolje.
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________
Slika
Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Uporabnikova podoba
Janez Tratnik
moderator
moderator
 
Objave: 2788
Registriran: 7. avgust 2002, 8:47
Lokacija: Dobračeva - Žiri

Razporeditev

Objava Marko Zibelnik » 3. avgust 2005, 22:50

Tako kot je že Pišuka omenil, da je težko enim ocenjevat avto, če že na daleč vidiš, da ga je malo manj kot voda znesla skupaj, se tudi jaz pridružujem temu mnenju, da je težko takrat gasilcem lagat in jim, govorit eno, mislit pa drugo.

Nimam nič proti, če gasilci argumentirajo zakaj so neko opremo tako postavili. Sigurno so lokalne posebnosti, ki narekujejo razporeditev opreme, samo neka osnova pa mora bit. Če pa gasilci ne vedo, zakaj je neka oprema tam in tam in ne drugje, potem se je pa za vprašat, koliko so se potrudili in sodelovali pri izdelavi nadgradnje. 35 mio SIT je spodobna vsota denarja, za katero je dobro, da veš kaj in kje hočeš imet določeno opremo.
Izkušnje so najboljša šola, samo šolnina je včasih zelo draga - Sartre
Uporabnikova podoba
Marko Zibelnik
 
Objave: 119
Registriran: 6. december 2002, 1:31
Lokacija: Dvor pri Polhovem Gradcu

Objava gorobi » 9. avgust 2005, 2:50

Mogoče se zdi malce bedasto, vendar bi tudi agregat lahko prestavili bližje strojniku, celo v L3 spodaj na vrtljivem podstavku - nosilcu, da bi bil strojniku omogočen še boljši nadzor nad to napravo. Seveda bi to pomenilo potrebo po boljši zaščiti pred vodo in s tem mogoče za malenkost povečan strošek nabave. To je le razmišljanje, tako daleč še nisem prišel, da bi se poigraval z morebitnimi merami.
gorobi
 
Objave: 272
Registriran: 3. junij 2005, 16:18
Lokacija: Lendava

Objava gapi » 9. avgust 2005, 14:15

gorobi je napisal:Mogoče se zdi malce bedasto, vendar bi tudi agregat lahko prestavili bližje strojniku, celo v L3 spodaj na vrtljivem podstavku - nosilcu, da bi bil strojniku omogočen še boljši nadzor nad to napravo


Kaj pa hrup in izpušni plini, ali ni že dovolj hrupa od črpalke, ti bi rad ta hrup še povečal.
problem so tudi izpušni plini, moraš merkat da se kdo ne opeče, glede pa na to, da je ponavadi tam oprema, ki se največ uporablja (cevi, armature, itd.) potem bi bilo potrebno razmišljat tudi o prestavitvi te opreme, prav zaradi opeklin z izpuhi, s tem pa podreš cel koncep sedanje zasnove!

Tako da mislim da je za agregat še vedno najboljša lokacija D1 spodaj!

Bi se pa dal nadzor nad agregatom zagotoviti tudi od črpalke, samo to pomeni da mora biti malo boljši agregat, vsaj tak z el. štartom, torej bi bil vklop možen zadaj pri črpalki!
_____________

Lep pozdrav!

Gašper Mav
http://www.gasilci-lukovica.si
Uporabnikova podoba
gapi
 
Objave: 1842
Registriran: 31. december 2004, 20:51
Lokacija: Lukovica
GE: Lukovica

Objava gorobi » 13. avgust 2005, 3:12

Ja tehnika je danes zmožna skoraj vsega, vendar za precejšnjo ceno. Da bi bilo potrebno razmislit o prerazporeditvi določenega dela opreme, tudi drži.

Morebitne opekline? Saj agregat ne bruga ognja, mogoče nekaj več vročih, toplih izpušnih plinov (pozimi pri nekaj st. minusa bi mogoče celo prav prišlo. Pline je tudi moč odvajat po ceveh.
Zvok:
Glede na to, da so novejši agregati manj glasni že zaradi tehničnega razvoja, ta hrup niti ni tako hud, da se ga ne bi dalo vzdržat kakšno urco dve.
Plini, morebitne zastrupitve:
Na določenih delovnim mestih je takih izpušnih plinov nekaj desetkrat več in ves čas trajanja dela. Kaj bi potem taki ljudlje rekli, saj bi že morali bit pod rušo.
Res obstajajo predpisi za varovanje zdravja, vendar kdo se jih v naši ljubi državi drži (čast izjemam). A smo že postali taki mehkužci??

Vse skupaj je bilo razmišljanje v smeri racionalnosti dela strojnika. Nikoli se ne ve, če ne bo kakšen inžinir dobil tak ali pdoben preblisk.
gorobi
 
Objave: 272
Registriran: 3. junij 2005, 16:18
Lokacija: Lendava

Objava Peter » 13. avgust 2005, 12:22

gorobi je napisal:Res obstajajo predpisi za varovanje zdravja, vendar kdo se jih v naši ljubi državi drži (čast izjemam). A smo že postali taki mehkužci??

Res dober izgovor. :x Tvoje razmišljanje je popoln podn in ni vredno gasilca, kaj šele VGČ.
Uporabnikova podoba
Peter
Upravnik
Upravnik
 
Objave: 4860
Registriran: 5. julij 2002, 23:40
Lokacija: Breznica
GE: Zabreznica

Objava gorobi » 13. avgust 2005, 22:35

No ne tako vihravo, vzemi samo gozdarja za primerjavo, koliko je on izpostavljen izpušnim plinom iz motorne žage (mislim, da ni kaj dost razlike med izpuhom enega agregata in ene sposobne motorne žage), A se kdo za njih pobriga?? Žal ne!!
S tem nisem hotel ne omaloževati nobenga gasilca, strojnika, ki je primoran stati ob črpalki, da bi zagotovil nadzor nad njo in ne razumem, kaj je tako hudo narobe, a sem kaj napačnega napisal, ko sem omenil, da se za to noben ne pobriga. A se kaj pri tem motim Peter???
gorobi
 
Objave: 272
Registriran: 3. junij 2005, 16:18
Lokacija: Lendava

Objava Peter » 14. avgust 2005, 1:10

Ne vem, jaz sem tvoje pisanje razumel kot da smo gasilci mehkužci, ker zagovarjamo varno delo, kljub temu, da si drugje, kljub delu v slabših razmerah, tega nočejo oz. ne morejo zagotoviti.

Bistvena razlika med gozdarjem in strojnikom je v tem, da se lahko pri slednjem vdihavanju škodljivih plinov izognemo. Če ne v celoti pa vsaj deloma in ena od možnosti je, da se viri strupenih plinov oddaljijo od njega. Na našem vozilu smo za izpušne pline najprej mislili potegniti izpušni cevi na vrh vozila, vendar nas je Pušnik žal prehitel, potem pa nismo želeli komplicirati.

Izpostavljenost hrupu se tudi prevečkrat zanemarja in to se jasno vidi na primeru, ko nadgraditelji pogosto vgrajujejo prešibke zvočnike. Naš agregat ima raven hrupa recimo 78dB na sedmih metrih oddaljenosti (D1), kar bi bilo na enem metru približno 87 dB (L3). Če vemo, da je decibelska skala logaritmična ...

Kar se tiče opeklin, nas lahko recimo pri novejših črpalkah preseneti temperatura vode v črpalki, ki lahko hitro naraste. Glede agregata, pa recimo za našega proizvajalec določa en meter odmika od sten ali drugih predmetov zaradi boljšega hlajenja. Torej ni tako hladna stvar.

Čeprav mnogi pravijo, da vsaj prostovoljni strojniki ne potrebujejo zaščite, ker je izpostavljenost ponavadi kratka, so to neprimerni izgovori. Strojniki niso neka manjvredna kasta in če proizvajalec pri uporabi črpalke predvidi uporabo zaščite sluha, je potrebno to tudi izvesti. Enako velja tudi za agregate. Nenazadnje se da zaščito sluha koristno uporabiti tudi za MTK, kot to počnejo Američani.

Najboljša je preventiva in ustrezna razporeditev opreme ter virov nevarnosti, lahko pripomore k zmanjšanju možnosti za poškodbe in boljšemu delovnemu okolju.
Uporabnikova podoba
Peter
Upravnik
Upravnik
 
Objave: 4860
Registriran: 5. julij 2002, 23:40
Lokacija: Breznica
GE: Zabreznica

Objava gorobi » 16. avgust 2005, 1:32

No vidiš Peter, zdaj pa smo na bolj zeleni veji.
Nikjer nisem zapisal, da je delo strojnika manj pomembno oz. da bi bili strojniki manjvredni, niti, da ne bi potrebovali zanj predpisano zaščitno opremo.
Strinjam se s tabo, da je hrup povečan v delovnem okolu strojnika, tudi rešitev z glušniki, ki imajo možnost povezave z radijsko postajo je ena od rešitev (za motorolo sem prepričan, da ima možnost priklopa, radius delovanja strojnika pa je pri tem nekoliko omejen). Obstajajo tudi glušniki, ki nekoliko regulirajo hrup okolja - podobnega sem imel priložnost preiskusiti na strelišču, pa lahko zapišem, da je slišnost govora kljub ˝pokanju˝ odlična, se pa da nastavljati tudi notranja jakost zvoka.

Da se pa povrnemo k temi, menim, da bo z razvojem tehnike, prišlo tudi do še prenekaterih sprememb v razvrščanju opreme in nadzorom nad stroji in napravami. (Nemci so pri tem nekoliko celo v ospredju, ker večino stvari gledajo z vidika racionalizacije dela, ker pa so pri njih varstveni ukrepi pri zaščiti delavca mnogo boljši in se jih na srečo tudi držijo, poskrbijo tudi za ustrezne varnostne ukrepe (zaščitna sredstva in podobno).) Upajmo le, da bomo tudi na tem področju kmalu ˝v Evropi˝.
gorobi
 
Objave: 272
Registriran: 3. junij 2005, 16:18
Lokacija: Lendava

Objava SAKI » 9. september 2005, 21:43

V tej temi ravno ne sodelujem aktivno, vendar bom pripomnil le nekaj k namestitvi agregata.

V zadnjih boksih levo in desno se običajno nahajajo izlivi in priključki za polnjenje rezervoarja. Elektroagregat, kot že samo ime pove, proizvaja električno energijo, zato je potrebno iz varnostnih razlogov ti dve zadevi čim bolj ločiti eno od druge :!:
Omenjeno je bilo varovanje, že res vendar v popolnosti nikoli edino :arrow: , če se izdela notranji pokrov kateri zatesni celo zadevo iz druge strani pa se izvede napeljava za dovajanje zraka k motorju, odvajanje plinov od motorja ter nazadnje še hladilni sistem za motor agregata :shock:

Namestitev v zadnji del vozila ni primerna tudi iz razloga težišča vozila :!: V zadnjem delu se nahajata že navijaka z VT cevjo in kombinirana črpalka, kateri predstavljajo veliko obremenitev na zadnjo os vozila. Iz tega razloga se vsa težja oprema kot je elktroagregat, hidravlični agregat in oprema namešča na dno prvega dela nadgradnje.
S tem uravnavamo težišče vozila in omogočamo lažjo, hitrejšo in nenazadnje varnejšo vožnjo vozila na mesto intervencije. V primeru, da bi vso težjo opremo namestili zadaj bi vozilo imelo na koncu izgled vzletajočega letala in tudi kamioni brez hidravlike bi imeli mehak volan za upravljanje :wink:

Seveda so tu še pravilni razlogi katere ste nekateri že omenili plini, ropot, nevarnost opeklin, itd.
Je pa izvedljiva, in je že izvedena tudi rešitev katero omenjate, da se agregat upravlja, oziroma vklopi in izklopi s stikalom vgrajenim na armaturni plošči črpalke. Seveda je pri tem na ploščo potrebno namestiti tudi stikala in komandne ročice za upravljanje svetlobnega stolpa, v nasprotnem primeru smo tu opravili le polovično delo :!:
V vsakem primeru pa bo prej ali slej potrebno iti do boksa z agragetom ga odpreti in agregat izvleči iz notranjosti, da se lahko ohlaja in naužije svežega zraka :wink:
IZKORISTI, A NIKDAR NE IZKORIŠČAJ!

Lp

Borut Satler
Uporabnikova podoba
SAKI
 
Objave: 979
Registriran: 16. maj 2004, 20:43
Lokacija: PGD ZAGORJE-mesto

Objava tomser » 7. oktober 2005, 9:22

Mi imamo v GVC 16/25 navijaka na vrhu L3 in D3 oba 24mm.
Pod navijakom polica s 5 C cevmi in 5 B cevi.
Med navijakom in tlačnimi cevmi je pa polica - da ne kaplja in ne curlja.

Tlačne cevi na vrhu so težje dostopne - moje mnenje.
Uporabnikova podoba
tomser
 
Objave: 174
Registriran: 28. december 2004, 13:08
Lokacija: Pijava Gorica
GE: Pijava Gorica

Objava Janez Tratnik » 8. oktober 2005, 9:57

Prosim, da v tej temi ne smetite ampak sam argumentirano napišite zakaj je pametno, da je določena oprema na določenem mestu. Debato o navijakih sem vrgel v drugo temo.

moderator
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________
Slika
Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Uporabnikova podoba
Janez Tratnik
moderator
moderator
 
Objave: 2788
Registriran: 7. avgust 2002, 8:47
Lokacija: Dobračeva - Žiri

NazajNaprej

Nazaj na Vozila in oprema

Kdo je prisoten

Trenutno aktivni uporabniki: Majestic-12 [Bot] in 7 gostov

cron