janez » 25. februar 2016, 10:02
Nesreče z avtomehanskimi lestvami so običajno hude (hude posledice), predvsem pa drage (velika škoda, običajno na lestvi).
Vse od takrat, ko so izdelali prvo hidravljično avtomehansko lestev (nekje 1925 do 30) pa vse do danes (ko smo v dobi visoke tehnologije) se v osnovi delovanja avtomehanskelestve ni veliko spremenilo.
Varnost pri uporabi avtomehanskelestve je bila vselej na prvem mestu. Začelo se je z povsem preprostimi (vendar zelo učinkovitimi) mehanskimi varovalnimi sistemi in z razvojem elektronike prehaja v varovanje z računalniškimi sistemi. Ko sem nekoč prevajal opozorilna gesla, ki se izpišejo na monitorju, če ni kaj povsem v redu, sem se lahko samo čudil. Ni da ni funkcije, ki bi ne bila vsaj dvakrat, raje trikarat nadzorovana. Prvo je opozorilo (pisk, lučka, izpis na monitorju), temu sledi izklop delovanja. Lestev "ne gre več naprej". Konec!
Vse lepo in prav. Ima pa vsaka avtomenska lestev čisto majno zadevico (običajno je to majhen pedal ob levi peti). "delo pod prisilo". Kadar uporabimo to funkcijo avtomehanske lestve (običajno spremlja to početje velik kraval - zvoni poseben zvonec) naša draga in na tisoč in en način varovana lestev pozabi vsa varnostna navodila in sledi samo ukazom strojnika - upravljalca. Kaj lahko sledi temu - bolje da ne omenim.
Če pa uspeš prepričati serviserja, potem ti pove in pokaže kaj lahko počneš z letvijo. In samo čudiš se lahko, kako to, da letve nisi prevrnil.
Na neki gasilski vaji smo uporabljali avtomehansko lestev. Ko smo z lestevijo opravili prvo nalogo smo jo zložili, premaknili na novo lokacijo in želeli opravti novo nalogo. Lestev se je "uprla". Na veliko se je na monitorju za nadzor izpisalo "LESTEV JE V OKVARI" - in konec. Vozilo je lepo vozilo, letev pa kot mrtva. Vzrok je bila pregorela žarnica v utripalki na eni od stabilizacijskih nog. Sistem je zaznal napako in ni več dovolil dela z lestvijo.
V knjigi "Taktika uporabe avtomehanske lestve" je kar veliko navodil za pravilno in varno uporabo. Vse od izbire kraja kjer bomo letev postavili pa vse do približevanju točki na objektu. Samo prebrati in upoštevti je treba.
Iskanje krivca. Kako zanimivo! Potrebujemo pač krivca. Pri vsaki nesreči raje poiščimo vzrok. Ko bomo poznali vzrok, bomo lahko odpravili pomanjklivost, ki je do nesreče privedla. Iskanje krivca (in posledično kaznovanje) pa spada v srednji vek (takrat pa niso imeli avtomehanskih letev).
Današnje avtomehske lestve upravljaš z malim prstom. Pianist na nastopu igra na klavir in ne išče tipk. Veliko je vadil. Tudi strojnik avtomenske lestve mora veliko vaditi. On mora z lestvijo suvereno upravljati (opravljati nalogo) in ne na intervenciji (ali vaji) ugotavljati kaj lestev zmore in kako jo "prepričati", da bo to opravila.
LP
Janez