Pero » 4. november 2013, 21:16
Kot ste že ugotovili so to prehodi za "interventna" vozila. Bili so psotalvjeni z namenom, da bi gasilci to odmontirali in bili sposobni obrniti v primeru zastojev.
Pri tem so se pojavile razne težave:
- Kot prvo sama varnost gasilcov med obračanjem in demontažo. Kot je omenil Tomkat bi bila že za samo ustavljanje na voznem pasu potrebna pravilna označitev , fizična zapora (svetlobne označbe, količki itd..). Te opreme gasilci nimamo, niti nismo usposobljeni za tako delo. Na našem koncu (konjice-celje) teh prehodov prav zaradi varnosti samih gasilcev ne uporabljamo. Uporabili bi jih samo v primeru da bi DARS že pred našim prihodom pravilno uredil označevanje in prehod (kar pa je malo verjetno).
- Kolegi z Gornje Radgone so med vajo poizkušali en tak prehod uporabiti. Ugotovili so , da so vijaki s katerimi so pritrjene "odstranljive" ograje na takrat "novem" delu pomurske avtoceste zapikali, tako da so porabili mislim da več kot 10min da so jo odstranili (uradno bi jih naj bilo možno odstraniti v nekaj minutah). Hitreje bi enostavno odrezal birokateri kos ograje.
Za primer omenjenega odseka (oba tunela in viadukt Tepanje - Dramlje) smo zahtevali, da se postavijo primerna obračališča pred vsakim portalom tunela. To pomeni da je obračališče dovolj široko, da gasilsko vozilo zapelje in se popolnoma umakne iz voznega pasa, preden odstrani premično oviro (količke ali zapornico), ter ima potem dovolj prostora da se na drugi strani varno vključi v promet. Ta obračališča lahko vidite direktno pred vsakim portalom. Dalje po trasi jih zaradi finančnih in tehničnih omejitev niso delali, zato za obračanje uporabljamo izvoze (dramlje, bistrica jug). V kontra smeri se po AC ne vozi niti z intervencijskim vozilom.
Tudi aktiviranje je temu primerno, sploh zaradi večjih zastojev, ki se radi zgodijo na tem odseku ter odsekov brez odstavnega pasu (tuneli, viadukt). Bilo je kar nekaj primerov ko je bila javljena napačna smer lokacije nesreče (namesto smer Mb-celje -> celje - MB). Zato se na odseku Tepanje-Dramlje vzporedno prožita PGE Celje ter PGD Slovenske Konjice, neglede na smer nesreče. Isto je na odseku Tepanje - Sl.Bistrica Jug PGD Slovenska Bistrica in PGD Slovenske Konjice. Eden pač vedno obrača... Tisti, ki je prvi na kraju vodi intervencijo, drugi se po potrebi vrne v orodišče.
Don't raise your voice, Improve your argument!