V začetju leta sem zapisal: V letu 2010 je na slovenskih cestah umrlo 140 ljudi, kar je 18 odstotkov manj kot leto prej in najmanj v zgodovini samostojne Slovenije. Lep uspeh ampak je delček zaslug tudi na NMP in gasilcih. Bojim pa se da se bo trend obrnil navzgor! ...................... Podatki objavljeni 6. decembra letos govorijo o 136 mrtvih v prometu. Kljub letošnjim novim in zelo strogim zakonom ni pričakovanih rezultatov. Izgleda da se moje napovedi uresničujejo. ŽAL! darko
Problem je, ker so politiki nesposobni in nekompetentni za taka področja. To se kaže z vsakim dvigom kazni, ki so že skoraj nad nebesi, pa še vseeno ni učinka. Namreč, takoj po dvigu je neki psihološki učinek, pa ljudje res vozijo malo bolj pazljivo, potem se pa navadijo, in je stanje po starem. Opažam, da tako stanje traja nekako tri mesece po dvigu. Čeprav mi bo marsikdo oporekal, pa vendar pogrešam več konstantnega zdravega nadzora policije. Imam občutek da se pojavljajo sezonsko in takrat lovijo vse po vrsti, namesto, da bi bili prisotni konstantno in lovili tiste najhuše, ki konkretno ogrožajo varnost v prometu. Na ta način bi se mogoče ta najhujši malo bolj umirili, pa bi bila tudi kakšna nesreča manj. V skladu z bolj rednim nadzorom pa bi se morala spremeniti tudi politika kaznovanja. Za lahke prekrške je mogoče samo opozorilo, za vsako ponavljanje pa se kazen viša x2, kar bi pri rednem nadzoru ponavljalcem prineslo velike kazni, večina pa bi bila le z opozorjena (no vsaj tisti, ki jim je opozorilo dovolj). Samo to politiki ne diši, ker ne bodo zaslužili. Potrebni bi bili drugi ukrepi, kot so prikaz posledic po nesrečah, razlaga pomena varnostne razdalje, ozaveščanje javnosti preko medijev o postopkih in novostih v prometu ( delno se to že dogaja na rtvslo, drugje še nisem zasledil).
Se strinjam s predlaganimi ukrepi. Pogostejši nadzor na cesti in na večih, različnih lokacijah, ne pa samo na nekaj standardih. Pa še te so ponavadi na območju, kjer veljajo "neumne" omejitve; tam, kjer pa res divjajo, jih pa ni. Policajev in nadzora, namreč. Tudi same omejitve hitrosti bi bilo potrebno malce osvežiti, saj jih je večina v veljavi že od pamtiveka, medtem pa so se (no, vsaj ponekod) ceste poširile in obnovile, avtomobili pa so zmogljivejši. Pa ne mislim zmogljivejši v smislu maksimalne hitrosti in pospeškov, ampak zavornih poti, lege na cesti itd. V avtošoli bi bilo potrebno uvesti vsaj enkratni ogled zavoda za rehabilitacijo Soča, pa pri sami teoriji CPPja in prve pomoči pokazati kakšne posnetke nesreč itd. Tudi na televiziji, tako nacionalni kot komercialnih bi morali predvajati takšne in drugačne posnetke. Na spletu najdemo veliko posnetkov, ki se vrtijo v tujiini in ne prikazujejo grobih/grdih poškodb, ki so posledica nesreče, ampak je poudarek na psihološkem učinku z vidika povzročitelja nesreče!
In kot že predlagano, sprememba v višini in načinu kaznovanja itd...ampak kot vedno, represiven način je najlažji in najcenejši oz. najdonosnejši. Žal. Potrebno je vzgojiti strpne in obzirne mlade voznike. Starega kozla le s težavo kaj novega naučiš oz. spremeniš dosedanji način dela/vožnje. Trenutnih supermenov na cesti pa ne zaustavi niti višja kazen, pač pa le kakšna tragična nesreča, pri čemer jo krivec ponavadi še najbolje odnese.
Bodi dovolj zaenkrat.
ps: takšne in podobne posnetke, ki bi jih lahko predvajali, sem imel v mislih:
Včerajšnji podatek govori o 143 mrtvih (SN). Glede na to da je bila danes že ena smrtna žrtev na HC Razdrto-Vipava bo številka konec leta sigurno večja. Darko
Nesreče v cestnem prometu - prometne nesreče Ob 14.05 je v kraju Šmartno pri Slovenj Gradcu, občina Slovenj Gradec, voznik osebnega vozila povozil kolesarja. Žal je kljub hitri intervenciji reševalcev, kolesar podlegel poškodbam na kraju nesreče.
NESREČE V PROMETU 31.12.2011 18:56 Nesreče v cestnem prometu - prometne nesreče Ob 18.56 je na cesti Sežana-Fernetiči, pred vhodom v terminal, občina Sežana, voznik osebnega vozila trčil v drog javne razsvetljave. Gasilci ZGRS Sežana so s tehničnim posegom rešili ukleščeno osebo, izvajali požarno in prometno varovanje, odklopili akumulator, nevtralizirali razlite motorne tekočine in očistili cestišče ter nudili pomoč ekipi NMP Sežana. V nesreči udeležena oseba je podlegla poškodbam na kraju dogodka.
Poročilo o delu policije za leto 2011 govori (5.3.2012), da je na slovenskih cestah lani umrlo 141 ljudi, trije več kot leto prej. Do negativnega obrata med umrlimi na cestah pa je prišlo pri motoristih. Od prvega januarja pa do danes je v Sloveniji umrlo 17 udeležencev prometa, v istem obdobju lani pa 25. Cifre so manjše kot so jih objavljali mediji. O vzrokih ne vem, slabo je pa da trend ni v upadanju ampak v naraščanju.
Po neuradnih virih (SN) je bilo do konec septembra letos v SLO mrtvih 95 ljudi. Je bilo pa v začetku oktobra nekaj hudih nesreč, tudi na primorskem (NG-Tolmin). Darko