Nekoč....(v biši Jugi) so se gasilska društva "oskrbovala" z vozniki C in tudi E kategorije s fanti, ki so v JNA opravili ustrezno šolanje (dopunski VES) in uspešno opravili izpit za voznika. Kolikor se spomnim kakšnega katastrofalnega pomanjkanja voznikov C in E kategorije ni bilo. No pa je šlo vse to v franže.
Plačevanje priprav na izpite za C in E kategorijo je malce drago. Pogodbe sklenjene med PGD in posameznikom so nezaneslive. Po drugi strani pa napravimo problem, če se naš šofer (seveda je naš, saj smo ga šolali - mu plačali šolanje) preseli in ga nimamo več. Če se bo vključil v PGD v novi bivanjski sredini pa že razmišljamo o tem koliko bi njegovemu PGD zaračunali našega voznika.
Zadevo naj bi vzela v roke GZS. Zato jo tudi imamo. Naj počne nekaj koristnega.
Leto je že v septembru, navala na dežurstva v Sežani pa ni. Kaj če bi gasilci, ki bi prišli "dežurati" v Sežano imeli na razpolago:
- tečaj za motorno žago (s certifikatom)
- pripravo na izpit za voznika C ali celo E kategorije (zaključi se z izpitom pred državno komisijo)
- in drugi podobno programi
Predlog je že doživel kritiko. "Nimamo pooblaščenih inštruktorjev..." Saj jih ne rabimo gasilce. Uporabimo inštruktorje praktične vožnje, ki so že v Sežani. Sklene se usztrezna pogodba s primerno avtošolo in problem je rešen.
Gasilstvo ima preveč vozil in premalo kilometrov. Pa naj pridejo kandidati z vozili iz svojega PGD in naj se na njih učijo vožnje. Cena ure bo mnogo nižja kot na vozilih avtošole, gasilska vozila bodo pa tudi naredila kašen kilometer.
Kandidati za voznike bi se ne seznanili le s CPP, opravili bi še temeljit strojniški tečaj.
Volk bi bil sit in koza cela.
In končni rezultat bo:
- zainteresiranost za dežurstvo v Sežani
- zagotovitev potrebnega števila voznikov ustrezne kategorije.
Šoferski pozdrav
Janez