društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Gasilska vozila in zaščitna ter reševalna oprema

Moderator: Janez Tratnik

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
dominik
Prispevkov: 23
Pridružen: 31. Avgust 2012, 13:46

društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a dominik »

Pozdravljeni!

V Sloveniji je veliko število društev l. kategorije , ki imajo v svoji garaži GVC 16/25 ali 16/24 .Opažam društva 1 kat. ,da zagotavljajo za prevoz MB PMB 1 (prikolico) s GVM. V EU se je praska močno prijela namestitev MB v GVC ju (lf 10/20) . Pred to odločitvijo je veliko društev katera posodobljajo svoj vozni park. Za mene je prednost namestitev MB v GVC kot dodatno na PMB za GVM .

Prednosti: MB nameščena v GVC več prostora v v gasilskem domu
Uporaba enega vozila
V primeru poplav se menja MB za muljno črpalko (če ni možno imeti obe krhati nameščene v GVC)

Slabosti: Uporaba v večini dveh vozil GVC + GVM s PMB
Dodaten prostor za PMB
Vožnja PMB (sneg ,breg , noč....)
Ca 500 L manj vode če je Mb nameščena nad šasijo podvozja, če je v boku vozila tega minusa ni.

Več glav več ve :)
Šumadinc
Prispevkov: 1
Pridružen: 6. September 2019, 14:56

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a Šumadinc »

Zdravo!

Moje mnenje je, da tako veliko prostora prikolica z MB ne zavzame v gasilskem domu da bi jo vgradil v gvc. Na večini vecjih požarov kjer smo morali črpati požarno vodo iz bližnjih rek ter potokov je bila sama oddaljenost povečini kar daljša (150m plus).
Nastane problem prides na pozar naredis napade iz gvc-ja nato nastane potreba po dodatni vodi. Vozila ne mores vec premikati zaradi prizgane crpalke tako da ti ostane samo se rocni prenos.
Jaz osebno sem mnenja MB na prikolico.

Lp
MartinSLO
Prispevkov: 39
Pridružen: 15. Avgust 2013, 22:22
Kraj: Maribor

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a MartinSLO »

Treba je tudi razmišljati v kadrovski smeri. Nimajo vsa društva dovolj šoferjev C-kategorije, kar je pogoj za GVC ali pa kakšen GVV. Zato je verjetno bolj praktično GVM + PMB. GVM lahko uporabiš neodvisno od PMB za razne zadeve. Druga stvar je pa, kaj o tem pravi Tipizacija (ta predvideva vgradnjo PMB v GV-1 in GVV-1).

Ne razberem pa, v kakšnem smislu je tvoja objava napisana. A morda kot pomoč društvom pri odločitvi pri nabavi enega oz. drugega ali morda kot nasvet, kako urediti prevoz MB na intervencije.

Moje mnenje glede tega je vsekakor GVM + PMB. Naknadno se lahko glede na potrebe uporabljajo različne prikolice (za neurja, nevarne snovi, itd.), če so na voljo. In kot že večkrat rečeno, za večjo "neodvisnost" na intervencijah je pa vseeno bolje imeti GVC z vodo in opremo.
imt
Prispevkov: 24
Pridružen: 6. Avgust 2014, 9:12
GE: Preska-Medvode

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a imt »

Kolikokrat pa se dejansko pojavi potreba po uporabi MB, v kolikor ima društvo GVC? Po moje precej redko...
Excel
Prispevkov: 11
Pridružen: 27. Junij 2015, 13:22

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a Excel »

MB na GVC? Jaz bi rekel ne. Kolikokrat pa pride MB v uporabo? Zelo zelo redkokrat.
dominik
Prispevkov: 23
Pridružen: 31. Avgust 2012, 13:46

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a dominik »

PREDNOSTI zakaj MB v GVC:
Realni časi prihodi l. kat društev na intervencijo (ne glej vaja )
V primeru da GVC ne pride do naravnega vira črpanja če prav vemo da črpa GVC samostojno (4x2 podvozje ali druge ovire )
Okvara hidrantnega omrežja (gradbena dela, vojna,suša ,,,,)
Nepotrebna PMB
Tipizacija gasilskih vozil 2017 dopušča namestitev MB v GVC

SLABOSTI
dodaten prostor za PMB v gasilskem domu
Izvoz dveh vozil
500 l caa manjša cisterna v gvcju če je nameščena nad šasijo MB
Garaža je bila zgrajena leta 2005 in v napredku mišlena za GVV1 ! Čas in napredek zahtevata svoje in posledično ni možno imeti podvozja na 4x4 za našo garažo in PMB

Obstaja tipizacija gasilskih vozil zakaj ne obstaja še tipizacija gasilskih domov ?

https://www.fuk.de/fileadmin/user_uploa ... achsen.pdf

Lp D
MartinSLO
Prispevkov: 39
Pridružen: 15. Avgust 2013, 22:22
Kraj: Maribor

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a MartinSLO »

Dobro, zdaj smo nekako izluščili, da MB nekako ne spada v GVC, saj ima le-ta vgrajeno črpalko in premalo prostora za vgradnjo MB. Ni mi pa še vedno jasno, zakaj na vse kriplje zagovarjaš to opcijo kot sveto (mimogrede, še enkrat si poglej Tipizacijo 2017 in to malo boljše). A ste v fazi nabave novega vozila in bi imeli GVC? :roll: Pa ga nabavite in pozabite na MB. Če pa jo imate, pa tudi prav, jo v skrajni sili vržete v kombi in odpeljete na potrebno mesto...

Pa prosim, ne se ozirat po drugih državah in tega tolmačit, kot da velja povsod. [-X
dominik
Prispevkov: 23
Pridružen: 31. Avgust 2012, 13:46

Re: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a dominik »

Tipizacija 2017 dopušča MB v GVC .
MartinSLO: Če se odločimo , da nebi imeli MB v GVC se poveča cisterna iz 2000 l na 3000 l tudi dodatni + in več prostora za ostalo opremo(novitete ) ter pridobimo vrtljive steni L1 & D1. Opcija je tudi pri izbiri brez Mb v Gvceju da se poveča kabina na 4 IDA v smer vožnje ne kot osnovna verjanta 3 IDA v kabini in četrti IDA v nadgradnji

Hvala za odgovore
Uporabniški avatar
gubina
Prispevkov: 793
Pridružen: 29. Oktober 2004, 12:55
Kraj: LJ-okolica

Odg: Re: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a gubina »

dominik napisal/-a:Tipizacija 2017 dopušča MB v GVC .
MartinSLO: Če se odločimo , da nebi imeli MB v GVC se poveča cisterna iz 2000 l na 3000 l tudi dodatni + in več prostora za ostalo opremo(novitete ) ter pridobimo vrtljive steni L1 & D1. Opcija je tudi pri izbiri brez Mb v Gvceju da se poveča kabina na 4 IDA v smer vožnje ne kot osnovna verjanta 3 IDA v kabini in četrti IDA v nadgradnji

Hvala za odgovore
Katero MB pa bi ti rad vtaknil v GVC?
Radi bi imeli čimveč vode v vozilu po drugi strani pa rineš MB v vozilo ki tega ne potrebuje...no ne da ne potrebuje...verjemi da z GVC riniti nekam za vodo zaradi dobave vode preko MB ni ravno hec...vozilo je veliko in okorno...veliko lažje je priti zraven z GVM in PMB.Da bi pa kdo delal maratone z nošnjo MB do vira vode ker ti nebi mogel zraven z GVC pa ne vem no...

Malo se razglej glede MB ker vem da je imel in verjetno še ima, Tohatsu recimo zelo luštno malo MB.
Ste društvo prve kategorije če sem prav zasledil, nimam nič proti GVC, a mogoče GVV2 le ni tko slaba opcija, ker je drugačna oprema in je več prostora za MB...vode pa je tudi dovolj 2000 litrov.
di-du-di-du
dominik
Prispevkov: 23
Pridružen: 31. Avgust 2012, 13:46

Re: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a dominik »

gubina da odgovorim: imamo MB fox lll . Za vozila GVV2 ima po tipizaciji lahko cisterno 1000-1500 l vode ter vgrajeno črpalko FPN 10-1000 ,GVC16/25 cisterna 2000-3000 l črpalko FPN 10-2000
Uporabniški avatar
gubina
Prispevkov: 793
Pridružen: 29. Oktober 2004, 12:55
Kraj: LJ-okolica

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a gubina »

Nikakor ne najdem kje piše, da tipizacija omogoča vgradnjo MB v GVC 16/25.
di-du-di-du
dominik
Prispevkov: 23
Pridružen: 31. Avgust 2012, 13:46

Re: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a dominik »

Namestitev MB v GVV2 in v GVC 16/25 je dopustno ,pri GV ,GVV1 je pa obvezna MB .
Konkretno poznam :

Pgd Podsmreka ima MB v GVV2
Pgd Šmarca ima MB v GVC16/25 viewtopic.php?f=9&t=12015&hilit=%C5%A1marca
MartinSLO
Prispevkov: 39
Pridružen: 15. Avgust 2013, 22:22
Kraj: Maribor

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a MartinSLO »

Tipizacija napisal/-a:Nameščena oprema mora zadostiti zahtevam iz tabele. Če prostor in dovoljena nosilnost dopuščata, se v vozilu lahko namesti dodatna oprema, izbrana glede na krajevne potrebe.
To je med drugim zapisano glede opreme. Je pa v vseh GVC-jih in v GVV-2 obvezna vgradna črpalka (gnana preko motorja vozila). Je pa stara tipizacija predpisovala namestitev PMB v vozilo GV-2, ki pa je po novem ukinjeno.

Bi pa bilo zanimivo slišat kako mnenje iz prakse, glede na to, da so GVC-ji s PMB že lep čas pri nas. Jaz še nekako vedno zagovarjam priklopnik ali pa vsaj morda kako varianto montažnega pritrdišča za v GVM-1, da se uporabi res takrat, ko je potreba (in ko je, verjamem, da je "rozika" zlata vredna). :wink:
dominik
Prispevkov: 23
Pridružen: 31. Avgust 2012, 13:46

Re: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a dominik »

MartinSlo: sem nanizal katere vgradne črpalne kam sodijo!
Ne vem od kje vam GVC s PMBjem?
Odg. Tipizacija se podpišem in vsaj nekdo ki razume TIPIZACIJO
MartinSLO
Prispevkov: 39
Pridružen: 15. Avgust 2013, 22:22
Kraj: Maribor

Odg: društva l. kat. mb v gvc ali gvm+pmb

Odgovor Napisal/-a MartinSLO »

Se opravičujem, če sem nejasen. PMB = moja okrajšava za prenosno motorno brizgalno, čeprav se tako označuje prklopnik s prenosno motorno brizgalno. To je res bil glede na kontekst teme velik kiks... :oops:
dominik napisal/-a:Odg. Tipizacija se podpišem in vsaj nekdo ki razume TIPIZACIJO
Kdo bo razumel tipizacijo, če ne tipizacija sama? Navedek je namreč izsek iz le-te, ki sem ga podal za lažje razumevanje.

Zdaj, kolikor sem razumel vse skupaj, ste društvo I. kategorije v fazi nabave novega vozila. Morda bo lažje svetovati, če nam malo orišeš trenutno situacijo oz. odgovoriš na par vprašanj...
Kakšen je vaš trenutni vozni park?
Koliko opravite intervencij letno in v kakšnem obsegu (prevladujejo požarne, tehnične...)?
Kakšno imate podporo sosednjih enot?
Kolikšna je operativna enota v PGD in kako ste opremljeni z vozniki?

To so nekako iztočnice, ki bi naj pomagale pri tem, kaj neka enota rabi in kaj lahko optimalno koristi.
Odgovori