NIKOLI NE GASITE

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Gost

NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Gost »

Pravkar sem prelistal knjižico VARNO SKOZI PREDOR ki jo je izdal DARS. Nekaj mi ni popolnoma jasno. V njej z rdečimi črkami piše: "Nikoli ne gasite požara na tovornem vozilu, saj je to z gasilnim aparatom nemogoče in neuspešno! " Nisem še namreč slišal, da bi bilo gašenje tovornih vozil z gasilnim aparatom prepovedano ali neučinkovito. Mi lahko kdo to razloži? (to da je neuspešno in brez pomena, če že gori pol tovornjaka že vem)
Gost

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Gost »

popravek:
Gost napisal/-a:Pravkar sem prelistal knjižico VARNO SKOZI PREDOR ki jo je izdal DARS. Nekaj mi ni popolnoma jasno. V njej z rdečimi črkami piše: "Nikoli ne gasite požara na tovornem vozilu, saj je to z gasilnim aparatom v predoru nemogoče in neuspešno! " Nisem še namreč slišal, da bi bilo gašenje tovornih vozil z gasilnim aparatom prepovedano ali neučinkovito. Mi lahko kdo to razloži? (to da je neuspešno in brez pomena, če že gori pol tovornjaka že vem)
Uporabniški avatar
Oskar
Naj forumovec 2004
Naj forumovec 2004
Prispevkov: 8311
Pridružen: 8. November 2002, 20:59
Kraj: Malečnik
Kontakt:

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Oskar »

Ali veš kdo je to pisal, gasilec že ni bil ! #-o
Pirotehniki so zelo iskani, še posebej ko kaj narobe naredijo !
Uporabniški avatar
pimi
Prispevkov: 48
Pridružen: 27. Februar 2009, 18:58

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a pimi »

nimajo že kombiji,tovornjaki,avtobusi gasilnik kot obvezen del opreme, da če pride do česa da lahko čimprej pogasimo? :shock:
Uporabniški avatar
dollar
Prispevkov: 285
Pridružen: 1. November 2005, 10:13
Kraj: Ptuj

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a dollar »

pimi napisal/-a:nimajo že kombiji,tovornjaki,avtobusi gasilnik kot obvezen del opreme, da če pride do česa da lahko čimprej pogasimo? :shock:
JA imajo, samo vprašanje če ga znajo uporabit!
LP Robi
051/808-170
Aleksander Golež
Prispevkov: 132
Pridružen: 4. Marec 2007, 21:57
Kraj: Maribor

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Aleksander Golež »

OK... Se mi pa zdi zanimivo tole zgoraj navedeno stališče: "Nikoli ne gasite požara na tovornem vozilu, saj je to z gasilnim aparatom v predoru nemogoče in neuspešno! "

Pa me zanima, zakaj, bi naj to bilo v predoru nemogoče in neuspešno.
Apeliram na vse gradbenike in izkušene gasilce, da rešimo to zadevo.
Iz tega se lahko razvije sijajna debata.
Pot v pekel je tlakovana z dobrimi nameni. (Dante)
Uporabniški avatar
Skavt
Prispevkov: 476
Pridružen: 17. December 2002, 0:31
Kraj: Nadlesk- Loška dolina
Kontakt:

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Skavt »

Menim, da je to stališče nekoliko amatersko napisano. Jaz bi dejal nekako takole: Če nimate izkušenj z gasilnimi aparati, si jih tudi na pravem požaru ne boste nabrali in lahko sebe in druge spravili v še večje težave, zato se raje umaknite.

Gasilni aparat ne dela čudežev, kajti z tistim kilogramom prahu si res ne da kaj veliko pomagati.

Ko sem kot občan naletel na prometno nesrečo, kjer je bil pod kamionom vkleščen človek, iz motorja prevrnjenega kamiona, pa se je sumljivo kadilo in uplinjalo gorivo , sem organiziral, da se k kamionu znosi vse dosegljive gasilne aparate iz ostalih vozil (predsem kamionov, ker imajo večje), ki so se ustavili, kajti v primeru, da bi se kamion vžgal, bi z enim aparatom, ki ga je pripravil že voznik prevrnjenega kamiona, lahko zadeva spodletela in vkleščeni voznik bi se preselil na oni svet. Ob prihodu gasilcev, pa smo se umaknili, oni pa so po PS prevzeli tudi požarno varovanje.

V predoru je situacija še nekoliko težja. Pri polno razvitem požaru na kamionu, bi bilo jurišanje z gasilnim aparatom nanj, brez zaščitne opreme, junaško, vendar samomorilsko dejanje.

Začetni požar pa bi bilo smiselno poizkusiti pogasiti ob zavedanju, da je možnost za uspeh po moji oceni manj kot 50%. Tudi če požara nebi uspel pogasiti bi z tem za nekaj časa zaustavil njegov razvoj in pridobil nekaj dragocenega časa za umik ostalih udeležencev, sebe pa bi z tem spravil v dodatno nevarnost.

Upravljalci predorov pa na to gledajo tudi iz ekonomskega vidika. Odškodnine bodo lažje izplačali če se iz predora rešijo vsi ljudje in zgori nekaj vozil. Če bo v predoru ostalo nekaj trupel, bodo odškodnine neprimerno večje, pa tudi v zaporu bi se lahko znašel kateri od načtrovalcev vzdrževalcev ali upravljalcev predora. Zato so verjetno tudi zapisali stavek, ki je bil pobuda ta to temo.
Z znanjem raste dvom!
Medo

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Medo »

Kolikor vem, na tovornem vozilu najpogosteje zagori turbina, ali pa zavore. Sem doživel, da nam je zagorel avtobus v tunelu (54 gasilcev na krovu, kriva turbina). Vozilo je zgubljalo moč, v trenutku ko se je ustavilo, so iza zadnji sedežev že poskakali potniki, pod njimi pa udarili plameni. takrat smo za gašenje porabili mislim da 6x po 6 oz 9kg gasilnike na prah ter nekaj tamalih. Na samem avtobusu sta bila 2 gasilnika , ostale smo zarubili iz tovrnih vozil ter avtobusov za nami. V realnosti je težko pričakovati, da se bosta dva lotila gašenja, nekaj jih bo pa "napadlo" voznike tovornih vozil, da izročijo gasilnike. Hkrati pa ostati pazljiv na tiste, ki zaženejo paniko, ter z polnim plinom, zapeljejo čez gost dim, samo da preživijo.
Gaarfield

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Gaarfield »

Medo, se spomnim tega dogodka, avtobus je bil pa Neoplan z MAN - ovim motorjem. Težava je bila, da je gorivo kapljalo iz voda za webasto na turbino, ki je v tem primeru najbolj vroči del motorja. Je pa resnično, da je avtobus skoraj nemogoče pogasiti, ko se vžge potniški del...
Gost

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Gost »

dobro... če zagori pri motorju... al pa kje pod avtobusom ali tovornim vozilom... in je požar že razvit ko je opažen... to je drugo. kaj pa če zagri čist malo? a pol to pomeni da naj zbežimo in pustimo da vse skup zgori zaradi ognja ki bi ga lahko pogasili z lulanjem?? :) piše NIKOLI se pravi nikoli pa pika.
medo

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a medo »

Če je že "en čink" zagorlo, da bi se lahko na ogenj "polulal", dvomim da bi voznik tovornega vozila oz. okolica to opazila, pa tudi če bi ga, bi ja odpeljal še tistih nekaj sekund, do izhoda iz tunela, ter tam poskušal pogasiti (včasih so to posebaj poudarjali pri izpitu za C kategorijo). V zaprtih prostorih se ogenj mnogo hitreje širi in te pri gašenju kaj hitro lahko prevara občutek.
Uporabniški avatar
Skavt
Prispevkov: 476
Pridružen: 17. December 2002, 0:31
Kraj: Nadlesk- Loška dolina
Kontakt:

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Skavt »

Z znanjem raste dvom!
Uporabniški avatar
Timo
Prispevkov: 150
Pridružen: 6. Januar 2007, 22:36
GE: Postojna
Kraj: Postojna

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a Timo »

Oprostite fantje ampak mislim, da je to splošno napisano za laike.
Večina ljudi ne zna uporabljati gasilnih aparatov in imajo lahko s seboj 3, pa si z njimi ne bodo znali pomagat ali učinkovito gasit.

Mi smo pa za razliko, od ljudi ostalih strok, bolj podkovani za gašenje in bi se lahko v primeru začetnih požarov, gašenja lotili ne samo z gasilnimi aparati ampak tudi z kakšno drugo primerno snovjo za gašenje in to brez vsakega oklevanja.
To je tako, kot so naprimer navodila za dajanje prve pomoči ponesrečencem. "Ranjenca ne premikaj do prihoda reševalcev!" ampak če si ti po stroki reševalec, je prav vseeno ali si oblečen v službeno uniformo ali ne, znanje imaš vedno s seboj ;)

Človek, ki ni vajen tako stresnih okoliščin kot je požar vozila (da ne rečem še v tunelu), se bo povsem instinktivno skušal umaknit in rešiti kar se rešit da.
Zato menim, da so ta navodila kar korektna.

Mislim pa tudi, da bi morali vse profesionalne šoferje poučiti (TUDI PRAKTIČNO), kako se dela z gasilnim aparatom!
Lep pozdrav!
______
Slika
Slika
fras112
Prispevkov: 84
Pridružen: 29. November 2009, 15:56

Odg: NIKOLI NE GASITE

Odgovor Napisal/-a fras112 »

Ja ravno za laike je ta knjižica... in prav ti bi morali pravilno reagirati in uporabiti gasilne aparate iz vozil in tiste ki so montirani po predoru. Če je nekdo priseben lahko požar (glede na obseg seveda) dobro omejuje do prihoda gasilcev. Potem so še tu hidranti.. saj niso zaklenjeni s ključi od trezorja... Zakaj je pol sploh RGA obvezen del opreme v tovornem vozilu?? Gasilci tako pripeljemo vse zraven in v takih primerih ne jemljemo gasilnikov iz gorečih vozil, da bi z njimi gasili in ne beremo takih zloženk. Tu se gre v bistvu samo zato da DARS svetuje nekomu, ki mu je npr. zagorela prtljaga v vrečki, ker mu je pado nanjo cigaretni ogorek, naj pusti vse goreti in naj zbeži kolko more ker takega požara v predoru ni mogoče pogasiti... Tako jaz to razumem. In, ker piše NIKOLI , se po moje tega drugače ne da razumeti. Bolj primerno bi bilo, če bi pisalo npr. da naj poskušamo pogasiti, kraj pa zapustimo, če opazimo, da pri tem ne bomo uspešni.
Odgovori